י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קרבות הנורבגים

מבעבע בליכוד: הלחץ על השרים לפנות את מקומם | פרסום ראשון

גורמים בליכוד מספרים כי השר יואב קיש צפוי להתפטר בקרוב במסגרת החוק הנורבגי ובמקומו ייכנס המועמד, ששון גואטה. בתוך כך, השר קרעי לא מוכן בשלב זה להתפטר מהכנסת ולפנות את המקום למועמד הבא

מבעבע בליכוד: הלחץ על השרים לפנות את מקומם | פרסום ראשון
ישיבת ממשלה צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

מצעד הנורבגיים בליכוד נמשך: שר החינוך יואב קיש צפוי להתפטר בקרוב במסגרת החוק הנורבגי ובמקומו ייכנס המועמד הבא בליכוד, ששון גואטה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. על פי גורמים בליכוד, השניים סיכמו זאת ביניהם לאחרונה. בסביבת גואטה מעריכים כי מדובר בטווח של שבועיים עד שהשר יתפטר.

בתוך כך, גורמים בליכוד טוענים כי השר שלמה קרעי לא מוכן בשלב זה להתפטר מהכנסת במסגרת החוק, מה שמעכב את כניסתו של המועמד אביחי בוארון לכנסת. קרעי טוען: "הבוחרים שלי רוצים אותי בכנסת". גורמים בליכוד מאשימים: "שלמה מבקש כל ערב קיזוז - במקום להתפטר". הגורמים מוסיפים: "אביחי נתן לשלמה הרבה בפריימריז. הוא קיבל את כל הקולות של הקבוצה שלהם". 

במידה ובסופו של דבר ייכנסו שני המועמדים - גואטה ובוארון. הבא בתור להיכנס ברשימה יהיה עבד אפיף שמקיים מגעים מול שרים בהם גילה גמליאל ומאי גולן. בליכוד נשמעת טענה כי מאי גולן רואה חשיבות בכניסה של נציג שאינו מהמגזר היהודי לכנסת.

עד עתה התפטרו במסגרת החוק הנורבגי שמונה שרים מהליכוד. מיקי זוהר, עידית סילמן, חיים כץ, עמיחי שיקלי, אופיר אקוניס, אלי כהן, מירי רגב וגלית דיסטל. במקומם נכנסו חברי הכנסת: קלנר אריאל, חוה אתי עטייה, עמית הלוי, מלקו צגה צגנש, אושר שקלים, קטי שטרית ומשה פסל. 

בלשכות השרים יואב קיש ושלמה קרעי סרבו להגיב לדיווח.

 

 

 

יואב קיש החוק הנורבגי שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד