ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
קרב הרשויות

בג"ץ על בקשת בן גביר לייצוג עצמי: "פנה ליועמ"שית"

אחרי שהשר בן גביר פנה אתמול לבג"ץ וביקש לייצג את עצמו מולם ולא להשתמש בשירותיה של היומעמ"שית, בית המשפט העליון משיב כי אם הוא מעוניין לייצג את עצמו בעתירות - עליו לפנות "כמקובל" ליועמ"שית

בג"ץ על בקשת בן גביר לייצוג עצמי: "פנה ליועמ"שית"
בן גביר בבית המשפט צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

יממה אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לבית המשפט בבקשה לייצג את עצמו בעתירות נגד המשרד לביטחון לאומי, בית המשפט הבהיר היום (שלישי) כי אם הוא מעוניין לייצג את עצמו בעתירות הללו - עליו לפנות "כמקובל" ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. על החלטת בית המשפט חתום השופט יצחק עמית.

כזכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה אמש לבג"ץ וביקש לייצג את עצמו ולא להשתמש בייצוג של היועמ"שית בעתירה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה שמעניק לו סמכויות נוספות על המשטרה. העתירה הגיעה לאחר שהיועמ"שית הבהירה לבן גביר כי הוא לא יוכל לייצג את עצמו בעתירות נגדו או נגד משרדו.

השר כתב בבקשה, כי היועמ"שית פרסמה את הודעתה להשהיית מינוי ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש ביה"ס להדרכה בלי שביקשה לשוחח עמו ורק אחרי פניית יועצו של השר, היועמ"שית הסכימה לפגישה ולמרות זאת פרסמה את החלטתה עוד לפני ביצוע השיחה.

השר כתב על מכתבה: "מכתב זה, הגיע לח"מ דרך התקשורת בעודו יושב עם המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי, ודן איתו על המשך סבב המינויים במשטרה. חמור מכך, טרם החלטתה, המשיבה לא מצאה לנכון לשוחח עם הח"מ, שלא לומר להיפגש עמו ולדון איתו על פרטי האירוע".

עוד מוסיף השר: "התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי המשיבה תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח עם הח"מ".

"בנסיבות אלו", כותב השר לבג"צ, "מבקש הח"מ מבית המשפט הנכבד, לאפשר לח"מ לייצג עצמו או לחילופין לשכור עו"ד".

בג"ץ איתמר בן גביר גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד