כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מודה על ביטול הגזירה"

שר התיירות לחץ: הפטור ממע"מ לתיירים לא יבוטל

ועדת השרים לחוק ההסדרים הצביעה בעד ההחלטה להוריד את הסעיף שאמור היה לבטל הטבה מרכזית לתיירים המגיעים לישראל. השר כץ: "מודה לרה"מ, שר האוצר והשרים על ביטול הגזרה שהייתה מנחיתה מכה קשה על תעשיית התיירות"

שר התיירות לחץ: הפטור ממע"מ לתיירים לא יבוטל
השר חיים כץ עם נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת השרים לענייני חוק ההסדרים בראשות יואב קיש החליטה היום (שלישי) פה אחד לתמוך בבקשתו של שר התיירות חיים כץ, להורדת הסעיף שאמור היה לבטל הטבה מרכזית לתיירים המגיעים לישראל. מדובר בפטור ממע"מ שניתן לתיירים ובאוצר דרשו לבטלו, בשל העלות שלו למדינה - מיליארדי שקלים. 

לאחר ההצבעה בירך שר התיירות חיים כץ ואמר: "אני מודה לרה"מ, לשר האוצר ולחבריי השרים שתמכו בבקשתי לבטל את הגזרה שהייתה מנחיתה מכה קשה על תעשיית התיירות. נביא תקציב ראוי לקידום התיירות בישראל שהיא מנוע צמיחה משמעותי".

כזכור, לפני מספר שבועות השר חיים כץ את ההצבעה בממשלה על התקציב לאחר שהבין כי דרישתו לא לבטל את תוכנית מע"מ 0 לתיירים לא מתקבלת. "לא אשתתף בהלוויה של המשרד שלי. עם התקציב שהאוצר מציע, משרד התיירות יהיה סגור בשנה הקרובה", אמר.

לאחר אישור התקציב בממשלה אמר: "אני מברך את ממשלת ישראל על אישור התקציב. לא הגענו להסכמות בתחום התיירות ובכוונתי לפעול לתיקון העוולות בהמשך הליך החקיקה. אני מקווה שהשכל הישר ינצח. פגיעה בתיירות היא פגיעה כלכלית והסברתית כאחד. התיירים הם השגרירים שלנו, התיירות היא נכס ואין לנו את הפריבילגיה לזלזל בה".

 

 

חיים כץ משרד התיירות משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד