ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מכתב נרגש

מרן הגר"ד לנדו: "צרות רבות וקשות, מעוררות חלחלה לשמען"

ותיקי התלמידים לא זוכרים מאורע חריג שכזה • מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו נחרד לשמוע על מצבו הכלכלי של אחד מתלמידיו, וישב לכתוב בכתב ידו מכתב נרגש • מברך את התורמים שיזכו ל"נחת מכל אשר להם מתוך בריאות ושלוות השקט לאורך ימים טובים"

מרן הגר"ד לנדו: "צרות רבות וקשות, מעוררות חלחלה לשמען"
הרב דב לנדו צילום: קופת העיר

מאורע חריג מאוד התחולל ביתו של מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א, מזקני ראשי הישיבות בדורנו, ומי שנודע בשערים בזהירות הרבה ובתשומת הלב שהוא מקדיש לכל מילה היוצאת מפיו, על אחת כמה וכמה לדברים אשר נכתבים מתחת קולמוסו.

נענים לבקשתו של מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א>>>

מרן הגר"ד אשר כל דקה חשובה אצלו מכל הזהב והכסף שבעולם, אשר בדרך כלל אינו מוכן להפסיק מתלמודו ולפנות זמן אפילו לענייני ציבור ומעולם לא פנה לציבור בבקשה אישית בצורה של כתיבת מכתב מפורט, חרג הפעם ממנהגו, לאחר שנחשף למצבו הכלכלי הקשה של אחד מתלמידיו, אברך תלמיד חכם שמתמודדים עם אתגרים בלתי נתפסים, וסובל מצרות שונות שניתכו על ראשו ושיקעו אותו בבור של חובות כספיים כבדים.

לאחר ששמע בכובד ראש את פרטי המקרה, ביקש מרן לכתוב מכתב אישי לנדיבים אשר בעם. הוא ישב במשך 40 דקות וניסח את המכתב, כתב טיוטה ועוד יוטה, עד שיצא מתחת ידו מכתב מדוקדק שכל מילה בו מחושבת במלואה, בלי שום הגזמה חלילה, באופן שמתאר את המצב לאשורו.

וכך כתב מרן שליט"א: הנני בזה עבור תלמיד חכם נכבד מאוד מבוגרי ישיבתנו, בתורתו ויראתו וכל תהלוכותיו לפאר ולשבח, שלמרבית הצער נשתרגו ועלו עליו צרות רבות קשות מאוד, מאוד מעוררות חלחלה לשמען.

ומה גדולה המצווה והחובה לחלצו מהם וממועקותם המעיקים עליו מאוד.

והננו פונים בזה לנדיבים אשר ליבם ער ופתוח למצבם של ת"ח לומדי תורה השקועים בלימודה, להטות שכם ולבוא לעזרתו באונם ובהונם ביד פתוחה ובנפש חפצה.

וכל המשתתפים במצוה רבתי זו, יתברכו במיטב הברכות הצלחה בכל אשר יפנו ונחת מכל אשר להם מתוך בריאות ושלוות השקט לאורך ימים טובים.

נענים לבקשתו של מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א>>>

קופת העיר הרב דב לנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד