כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נקמה רוסית

איטליה מאשימה את קבוצת וגנר בעליה בהגירה

באיטליה מאשימים את כח וגנר בעליה בהגירה. לטענתם, אנשי וגנר מסייעים בהגדלת כמות הסירות הנושאות מהגרים בלתי חוקיים בים התיכון, כחלק מהאסטרטגיה של רוסיה לנקום במדינות שתומכות באוקראינה ולמלא את אירופה במהגרים בלתי חוקיים

איטליה מאשימה את קבוצת וגנר בעליה בהגירה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

ממשלת איטליה הודיעה כי קבוצת שכירי החרב של כח וגנר עומדים מאחורי גל של ספינות מהגרים המנסות לחצות את מרכז הים התיכון כחלק מהאסטרטגיה של רוסיה לנקום במדינות התומכות באוקראינה.

"אני חושב שכעת ניתן לומר בבטחה שהגידול האקספוננציאלי בתופעת ההגירה מחופי אפריקה היא גם במידה לא מבוטלת, חלק מאסטרטגיה ברורה של לוחמה היברידית שדיוויזיית וגנר מיישמת, תוך שימוש בכמה מדינות אפריקאיות", אמר שר ההגנה גידו קרוסטו בהצהרה.

כ-20,000 איש הגיעו לאיטליה עד כה השנה, לעומת 6,100 בתקופה המקבילה של 2022, כך עולה מנתוני משרד הפנים, סוגיית ההגירה מטילה לחץ כבד על ממשלת הימין.

בהודעה שפרסם בערוץ הטלגרם שלו, הגיב ראש וגנר יבגני פריגוז'ין: "אין לנו מושג מה קורה עם משבר המהגרים, אנחנו לא מתעסקים בזה". לאחר מכן הוא השתמש בשורה של קללות כדי לתאר את שר החוץ קרוסטו, ולדרבן אותו לשים לב לארצו שלו.

כח וגנר הואשם בפעילות במספר מדינות אפריקאיות כולל לוב, מאלי והרפובליקה המרכז אפריקאית. הם גם עומדים בראש ניסיונה של רוסיה לכבוש את העיר בחמוט שבאוקראינה.

קרוסטו, דמות בכירה במפלגת הימין "אחים איטליה" של ראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני, קרא לבעלות ברית נאט"ו לסייע לאיטליה להתמודד עם העלייה במספר הגעת המהגרים.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר איטליה פליטים מסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד