א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תקיפה אנטישמית

אבנים נזרקו לעבר המתפללים בזמן ששהו בבית הכנסת

מרכז חב"ד בקייפ קורל, פלורידה, הותקף ביום שבת האחרון בעוד המתפללים בפנים. שליח חב"ד, הרב יוסי לבקובסקי, אמר לתקשורת המקומית כי "אדם כועס השתמש בלבנים כדי לנסות לפרוץ את דלת הכניסה מיד לאחר סיום תפילת שחרית". התוקף לא הצליח לפרוץ את הדלת, אך פגע ברכבו של הרב

אבנים נזרקו לעבר המתפללים בזמן ששהו בבית הכנסת
הרכב שניזוק צילום: Stop Antisemitism

מרכז חב"ד בקייפ קורל, פלורידה, הותקף ביום שבת האחרון. שליח חב"ד הרב יוסי לבקובסקי, אמר כי "אדם כועס השתמש בלבנים כדי לנסות לפרוץ את דלת הכניסה מזכוכית חסינה" מיד לאחר סיום תפילת שחרית.

לאחר שרבים מהמתפללים כבר עזבו, וכמה מהם עדיין היו בפנים, החל האיש להשתולל. "אנחנו שמענו את הרעש החזק הזה, התקרבתי לדלת ואני רואה מישהו מרים לבנה ופשוט זורק אותה לעבר הדלת, הוא כיוון לקהילה היהודית", סיפר הרב לבקובסקי.

התוקף לא הצליח לפרוץ את הזכוכית העמידה, אז הוא החל לפגוע במכונית של הרב שהייתה בחניון, תוך שימוש בלבנים כדי לנפץ את השמשה הקדמית ואת הדלת בצד הנוסע. "זו רק מכונית. את זה אפשר להחליף. תודה לאל שאף אחד לא נפגע", אמר הרב.

בזמן שכל זה התרחש, יעקב בן חיים, היה בין קומץ האנשים, כולל בנו של הרב, שצפה כשהאיש, שתואר בשנות ה-40 או ה-50 לחייו, תוקף את המקום. בן חיים ואחרים ניגשו אל הדלת האחורית שם ראו את האיש נכנס לרכבו ונמלט.

"לא האמנתי שדבר כזה יקרה בקייפ קורל", אמר בן חיים לתקשורת המקומית. "למרבה המזל אף אחד לא נפגע, אבל המחשבה של 'מה יכול היה לקרות?' עבר לנו בראש". התקפות אנטישמיות במקומות תפילה יהודים הם למרבה הצער משהו שמתפללים במרכז היהודי של חב"ד בקייפ קורל מודעים אליו.

"האדם הזה רצה להיכנס. הוא כעס", אמר הרב. "מסיבה כלשהי הוא רצה להיכנס ומי יודע, הוא יכול היה להיות חמוש".

"אנחנו לא חיים בפחד", אמר לבקובסקי לתקשורת המקומית, "אנחנו כאן ונמשיך בעבודתנו ואם נצטרך להגן על עצמנו, נגן על עצמנו".

משטרת קייפ קורל חוקרת, אמר הרב. השוטרים הגיעו ואספו ראיות, כולל הלבנים ששימשו את האיש כדי לנסות ולפרוץ פנימה. החשוד מתואר כאדם לבן, כבן 40 עד 50, וקירח עם משקפיים. הוא נסע משם ברכב שטח.

אנטישמיות בארה"ב חב"ד פלורידה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד