כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אפקט הקורונה

פייסבוק מתכננת לפטר עוד אלפי עובדים

פייסבוק מתכננת לפטר עוד 10,000 עובדים בסבב השני של קיצוצים משמעותיים במשרות שעליה הכריזה ענקית הטכנולוגיה בתוך ארבעה חודשים. הפיטורין יתבצעו "במהלך החודשיים הקרובים"

פייסבוק מתכננת לפטר עוד אלפי עובדים
פייסבוק צילום: pixsabay

פייסבוק מתכננת לפטר עוד 10,000 עובדים, בסבב השני של קיצוצים משמעותיים במשרות שעליה הכריזה ענקית הטכנולוגיה בתוך ארבעה חודשים. הפיטורים באים לאחר שהחברה אמרה בנובמבר האחרון כי היא תפטר כ-13% מכוח העבודה שלה, בסביבות 11,000 משרות, בסבב הקיצוצים הגדול ביותר בתולדות החברה.

בפוסט בפייסבוק, כתה המנכ"ל מארק צוקרברג כי הפיטורין יתבצעו "במהלך החודשיים הקרובים".

"אנו מצפים להכריז על ארגון מחדש ופיטורים בקבוצות הטכנולוגיה שלנו בסוף אפריל, ולאחר מכן בקבוצות העסקיות שלנו בסוף מאי", כתב. "במספר קטן של מקרים, ייתכן שיקח עד סוף השנה כדי להשלים את השינויים הללו".

"בסך הכל, אנו מצפים לצמצם את גודל הצוות שלנו בכ-10,000 אנשים ולסגור כ-5,000 תפקידים פתוחים נוספים שטרם שכרנו להם עובדים", אמר צוקרברג.

נכון לספטמבר 2022, החברה דיווחה על מספר של 87,314 עובדים, לפי הרשות לניירות ערך. עם 11,000 קיצוצים שהוכרזו בנובמבר ו-10,000 שהוכרזו היום , זה יוריד את מספר העובדים של החברה לסביבות 76,000.

כאשר הוכרז הסבב הראשון של פיטורי משרות בנובמבר, צוקרברג האשים את עצמו בזמנו בגיוס יתר של החברה. מאז החברה כמעט הכפילה  את מספר העובדים שלה בין מרץ 2020 לספטמבר של השנה שעברה, שכן משבר הקורונה הוביל לעלייה בביקוש לשירותים דיגיטליים.

 

פייסבוק פיטורי עובדים גל פיטורים פוסט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד