כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סופר-ג'מבו

פאר והדר: 'אמירייטס' שוקלת להנחית בארץ את המטוס הענק

החברה, שמפעילה טיסה יומית לישראל, שוקלת האם להשתמש במטוס הענק מסוג איירבוס A380 בקו מדובאי לישראל

פאר והדר: 'אמירייטס' שוקלת להנחית בארץ את המטוס הענק
אילוסטרציה צילום: pexels

חברת התעופה 'אמירייטס', חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, שוקלת את הפעלת הקו לדובאי לישראל באמצעות מטוס מסוג איירבוס A380. המטוס, שנחשב למטוס הנוסעים הגדול ביותר הקיים בעולם מכונה "סופר-ג'מבו" ומכיל שתי קומות מלאות לכל אורכו ומניעים אותו בעזרתם של ארבעה מנועי טורבו.

בשל הצורך בהתאמות הנדרשות מצידו של שדה התעופה לקראת נחיתתו של מטוס זה, בימים הקרובים יתקיים דיון בנתב"ג במטרה לבחון האם השדה ערוך לקבלת מטוס כה גדול. במידה וכן, קבלת הטסים תתאפשר רק באמצעות הזרוע הרביעית בטרמינל 3 הנקראת בשם זרוע E שנפתחה לפני כחמש שנים ומיועדת למטוסים גדולים במיוחד.

אורכו של המטוס הוא 73 מטר ומספר המושבים בו הם 853 במחלקה אחת. ממדיו הגדולים מאפשרים התקנת תוספות שנחשבות לראשוניות  במטוסי נוסעים מסחריים, כגון: חדר כושר, מזנונים וברים, חדרי תפילה, חנויות דיוטי פרי, חדרי ישיבות ועוד.

המטוס הגדול ביותר שיוצר אי פעם היה מטוס תובלה מסוג אנטונוב 225 שאורכו היה 84 מטר. לפני שנה, עם פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה הופגז המטוס, שחנה לצורך תיקון המנוע בהוסטומל, פרבר של עיר הבירה קייב, ויצא משימוש באופן מיידי. כוחות נאט"ו תכננו למלט את המטוס מגבולות אוקראינה עוד קודם המלחמה. אך, כאמור, ביומה הראשון השדה הופגז ועימו המטוס הענק.

לפני כעשרה חודשים הושק הקו בין ישראל לדובאי. חובבי תעופה רבים ציפו לראות את החברה משתמשת, לרגל החגיגה, במטוס  איירבוס A380, אך לאכזבתם החברה החליטה שלא לשלוח את המטוס רב המימדים והסתפקה במטוס בואינג מסוג 777 ביום ההשקה.

מטוס אמירייטס איירבוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד