ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קיזוז חשבוניות פיקטיביות

אכל, לקה וגורש: גנב את המדינה החזיר את הכסף ויכנס לכלא

בעל חברה שהורשע בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-1.45 מיליון ₪ החזיר את הכסף לקופת המדינה וירצה 10 חודשי מאסר בפועל

אכל, לקה וגורש: גנב את המדינה החזיר את הכסף ויכנס לכלא
הנהלת חשבונות צילום: FREEPIK

בית משפט השלום ברמלה גזר על סלימאן אבו קטיפאן, הבעלים של חברת "פאר בנייני דרים 2010 בע"מ", עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 100 אלף ₪. 

אבו קטיפאן הורשע במסגרת עסקת טיעון בקיזוז של 29 חשבוניות פיקטיביות שסכום המס הנובע מהן מסתכם בכ-1.45 מיליון ₪. במסגרת הסדר הטיעון, השיב אבו קטיפאן לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו.

מכתב האישום שהוגש נגד אבו קטיפאן עולה כי בשנת 2014, בהיותו בעלים ומנהל של חברה שעסקה בתחום השיפוצים, קיזז 29 חשבוניות מס על שם חברה אחרת. במסגרת הסדר הטיעון הודה הנאשם כי הוא לא ביצע או התכוון לבצע את העסקאות המתוארות בחשבוניות אלו וכי קיזז אותן על מנת להפחית את חבות המס של החברה בבעלותו. הסכום הכולל שנקוב בחשבוניות הללו מסתכם בכ-9.5 מיליון ₪ והמע"מ הנובע מהן מסתכם בכ-1.45 מיליון ₪.  

במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי המדינה תעתור לעונש של 12 חודשי מאסר בפועל, בעוד שההגנה תהיה חופשית בטיעוניה. בעת מתן גזר הדין שקל בית המשפט את הודאת הנאשם, את העובדה שהשיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו, היעדר עבר פלילי, גילו הצעיר של הנאשם בעת ביצוע העבירות, חלוף הזמן ונסיבותיו האישיות.

מנגד, העמיד בית המשפט לחובת הנאשם את צמצום אחריותו כפי שעלה מטיעוני ההגנה, וכן חזר על ההלכה לפיה לעיתוי הסרת המחדל יש השלכה בפני עצמה לקביעת מידת ההקלה בעונש, ובענייננו הוסר המחדל רק במסגרת הסדר הטיעון, כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום.

 

 

קופת המדינה מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד