י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרישה חסרת תקדים

שרים וח"כים לגלנט: "שחרר את העצורים המנהליים"

חמישים שרים וחברי כנסת מהקואליציה שיגרו הערב מכתב לשר הביטחון גלנט, בו דרשו את שחרורם של ארבעת תושבי השומרון שנעצרו לאחרונה במעצר מנהלי על חתם שר הביטחון, ימים בודדים לאחר הפיגוע הקשה בחווארה. "אמצעי דורסני שמופנה כנגד ציבור המתיישבים, יש להורות על ביטול הצווים", כתבו

השר יואב גלנט
השר יואב גלנט צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חמישים שרים וחברי כנסת מכל סיעות הקואליציה שיגרו הערב (שלישי) מכתב חריף לשר הביטחון יואב גלנט, בו דרשו לשחרר לאלתר ארבעה תושבי שומרון שנעצרו לאחרונה בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון.

במכתב עליו חתומים בין השאר השרים איתמר בן גביר, שלמה קרעי, אורית סטרוק ועידית סילמן - לצד שורה ארוכה של שרים, סגני שרים וח"כים נוספים, תקפו החתומים את הטלת הצווים וכינו זאת "אמצעי דורסני" שבוצע ב"מהלך שעקף בצורה בוטה את בית המשפט".

הח"כים כתבו בפתח מכתבם: "לקראת סיום תפקידו, הוציא שר הביטחון הקודם בני גנץ, צו מעצר מנהלי לתקופה ממושכת כנגד 2 תושבי השומרון - אלחי כרמלי ואברהם יאיר ירד".

לדבריהם, "הצווים הללו הוצאו כנגדם ללא משפט וללא ראיות, תוך התעלמות מפסק דינו של בית המשפט שהורה לשחררם. בעניינו של אלחי כרמלי, הגדיל לעשות בני גנץ וחתם על הצו המנהלי עוד במהלך הדיון שהתנהל בעניינו בבית המשפט, כשהוא עוקף בצורה בוטה את ההליך השיפוטי. מאז, כלואים השניים כבר למעלה מ-3 חודשים, לאחר התעלמותו של בני גנץ מפנייתם של 40 חברי כנסת מסיעות הקואליציה הנוכחית שקראו לו לבטל את הצווים הללו", הוסיפו ותקפו.

עוד נכתב: "בשבוע שעבר, בעיצומו של גל טרור רצחני ביותר, החליט השר גלנט לחתום בעצמו על שני צווי מעצר חדשים לשני תושבי השומרון - דוד חי חסדאי, נשוי ואב לשניים, וצדוק הכהן, קטין בן 17 ולהאריך בשלושה חודשים נוספים את מעצרו של אלחי כרמלי".

בהמשך מכתבם מתחו הח"כים ביקורת חריפה על החלטתו של השר גלנט: "הטלת צווי מעצר אלו, זיכתה את ממשלתנו בתואר המפוקפק של הממשלה שעצרה במעצר מנהלי את מספר המתיישבים הגדול ביותר ב30 השנים האחרונות". עוד כתבו: "אנו סבורים ששימוש במעצר מנהלי, ללא קיום הליך משפטי, צריך להיות שמור למקרים קיצוניים מאוד, כמו אלו המוכרים לנו בפעולות של אויבים רצחניים מקרב שונאי ישראל".

הח"כים ציינו: "בכל ארבעת המקרים, בית המשפט שחרר את העצורים לאלתר. באם עדיין יש חשדות נגדם, תתכבד המשטרה ותפתח בחקירה פלילית כמו בכל אירוע פלילי אחר במדינה".

לסיום חתמו חברי הכנסת את מכתבם וכתבו: "אנו רואים בצווים אלו, שימוש באמצעים דורסניים כלפי המתיישבים ביו"ש וקוראים לך כשר הביטחון של ממשלת הימין, להורות על ביטל הצווים הללו ולהפסיק את השימוש שנעשה בסמכויות חירום אלו, כנגד המתיישבים כאילו היו אויב המדינה - בוודאי כשלא מדובר במקרים קיצוניים, המצדיקים התעמרות ופגיעה בזכויות אדם בסיסיות מסוג זה. לאור זאת אנו קוראים לך לבטל לאלתר את ארבעת צווי המעצר המנהליים שהוצאו כנגד מתיישבים".

יואב גלנט מעצר מנהלי קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד