י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה המודל המסתמן

נבחנת הקמה של יישוב כפרי ראשון לציבור החרדי

במהלך הסיור של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף בישר השר כי הוא בוחן יחד עם צוות מקצועי מהמשרד בימים אלה את הקמתו של יישוב כפרי ראשון בעל צביון חרדי | המיקום המסתמן הוא מעל 'עמק החולה' בקרבת העיר חצור הגלילית, כשהמודל הוא כמו הישוב 'קוממיות'

נבחנת הקמה של יישוב כפרי ראשון לציבור החרדי
בניית בית מעץ בקצרין צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

יו''ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ יצחק גולדקנופף קיים היום (שלישי) סיור עבודה מקצועי בגליל וברמת הגולן יחד עם מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל רמ"י יעקב קוינט, מנהלי המרחב במשרד הבינוי והשיכון וברמ"י וראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח. 

את הביקור פתח השר ביישוב החדש 'רמת טראמפ' שהוקם בהרי הגולן ע"י ממשלת נתניהו הקודמת כמחווה לנשיא ארה''ב דונאלד טראמפ על הכרתו הפומבית בריבונות הישראלית ברמת הגולן. ביישוב הניח שר השיכון אבן פינה לבית הראשון מתוך כמאה בתים שצפויים לקום במקום בשלב הראשוני. 

ראש המועצה הציג בפני השר את חזונו להרחבת 'רמת טראמפ' ולקלוט במקום מאות משפחות חדשות המבקשות להצטרף ליישוב הקהילתי החדש. הוא הסביר כי הגדלת ההתיישבות והרחבת הפיתוח בצורה משמעותית ברמת הגולן היא משימה אסטרטגית לנוכח העובדה כי במועצה האזורית גולן גרים כיום כעשרים אלף תושבים בלבד.  

השר גולדקנופף השיב כי הוא שותף לעמדה זו וכי "ההתיישבות ברמת הגולן מחזקת את אחיזתנו בחבל ארץ זה" השר גולדקנופף אמר כי יפעל לסייע להגדלת ולחיזוק ההתיישבות במקום. 

השר וראש המועצה המשיכו לשטח בו עתיד לקום היישוב החדש 'מטר', היישוב הרביעי שמוקם מתחילת כהונתו של שר הבינוי והשיכון הנוכחי ושאישור הקמתו צפוי לעבור בהחלטת ממשלה בקרוב, וצפוי לאכלס כאלפיים משפחות. 

במהלך הסיור בישר השר לראש המועצה כי הוא בוחן יחד עם צוות מקצועי מהמשרד בימים אלה את הקמתו של יישוב כפרי ראשון בעל צביון חרדי. המיקום המסתמן הוא מעל 'עמק החולה' בקרבת העיר חצור הגלילית, כשהמודל הוא כמו הישוב 'קוממיות'. 

במהלך הסיור בגולן ביקר השר גולדקנופף יחד עם מנכ"ל משרדו יהודה מורגנשטרן והרמ"ט מוטי בבצ'יק גם במוסדות חינוך ובמתחמי תעסוקה. 

ראש המועצה חיים רוקח הציג בפניו תכניות להגדלת היצע מקומות העבודה במועצה בכדי למנוע הגירה שלילית ולמשוך אוכלוסיה צעירה.  

הסיור נחתם בבית הכנסת העתיק בעין הקשתות שהוקם בתקופת המשנה ונחשף בדרום רמת הגולן בסמוך למושב נטור. בית הכנסת העתיק הוא מהמפוארים והחשובים מתקופה זו שנמצאו בארץ ישראל.

 

יישוב חרדי יישוב חדש כפר מצוקת הדיור זוגות צעירים דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד