כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר שנעדר מההצבעות

בליכוד החליטו להעניש את אדלשטיין: "הפר את המשמעת הקואליציונית"

בליכוד החליטו להעניש את ח"כ יולי אדלשטיין לאחר שנעדר מההצבעות הלילה על חוק הנבצרות וחוק פסקת ההתגברות. אדלשטיין לא יוכל להגיש הצעות חוק פרטיות, הצעות לסדר או לדבר בשם סיעת הליכוד במליאה במשך שלושה שבועות של עבודת הכנסת | יו"ר הקואליציה מגיב

ח"כ יולי אדלשטיין נואם במליאה
ח"כ יולי אדלשטיין נואם במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שנעדר מההצבעה על חוק הנבצרות והפר את המשמעת הקואליציונית: יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד אופיר כץ הודיע הערב (שלישי) לחבר הכנסת יולי אדלשטיין כי לא יוכל להגיש הצעות חוק פרטיות, הצעות לסדר או לדבר בשם סיעת הליכוד במליאה במשך שלושה שבועות של עבודת כנסת.

בתוך כך, יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ תקף הערב בריאיון ל'ערוץ 14' את אדלשטיין וטען: "כרגע, אי אפשר לספור את האצבע של יולי אדלשטיין כחלק מתומכי הרפורמה במערכת המשפט. כלומר - כרגע יש לקואליציה 63 חברי כנסת".

כזכור, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, המשמש בתפקיד הבכיר והמסווג יו"ר ועדת חוץ וביטחון - נעדר הלילה מההצבעות על חוק הנבצרות וחוק פסקת ההתגברות שמקדמת הקואליציה. בסביבתו טענו כי ההיעדרות הייתה בשל העובדה שהח"כ יצא להלוויה ושהם תיאמו זאת מראש עם יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ. למרות הסערה, לא יצאה הבהרה רשמית מצד הח"כ. 

למרות הטענות של סביבת אדלשטיין, בכיר בקואליציה תקף את התנהלותו ואמר: "יולי אדלשטיין החל את צעדיו לעבר השמאל ושכח את הבוחרים ששלחו אותו. מצער לראות שמעדיף חיבוק מהאופוזיציה על נאמנותו למחנה הלאומי".

ח"כ אדלשטיין שעלה להציג לאחר מכן את החוק לביטול תוכנית ההתנתקות שעבר הלילה בקריאה ראשונה במליאה, הגיב על דברי הבכיר בקואליציה ועקץ: "עכשיו ראיתי בתקשורת שבכיר בקואליציה אומר שיולי אדלשטיין צועד בצעדי ענק לכיוון השמאל. מכיוון שאני לא מאמין שיש מישהו בקואליציה שיכול לא לדייק, אז אני החלטתי לעשות צעדים לכיוון השמאל וכצעד ראשון אני מתכוון להציג בפני מליאת הכנסת את חוק ביטול תוכנית ההתנתקות". 

ח"כ דוד ביטן התייחס הבוקר בריאיון בגלי צה"ל להיעדרות הח"כ וטען: "אדלשטיין לא שמאלן אבל הוא כועס שלא מתייעצים עם חברי הכנסת של הליכוד ולכן הוא הביע מחאה ולא השתתף בהצבעה אתמול".

אופיר כץ הליכוד יולי אדלשטיין משמעת קואליציונית עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד