ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
דיון מיוחד על הרפורמה

סגנית נשיא הפרלמנט האירופי: "החקיקה תשים סוף לדמוקרטיה הישראלית"

היום נערך בפרלמנט האירופי דיון מיוחד אודות הרפורמה המשפטית תחת הכותרת "הידרדרות הדמוקרטיה בישראל וההשלכות על השטחים הכבושים". במהלך הדיון התייחס שר החוץ של האיחוד לביקורת על עצם קיום הדיון שספג בין היתר משר החוץ אלי כהן, ואמר "אי אפשר לראות את הדיון כהתערבות שלנו, אלא כהתעניינות ודאגה שלנו לדמוקרטיה הישראלית"

סגנית נשיא הפרלמנט האירופי: "החקיקה תשים סוף לדמוקרטיה הישראלית"
חלק מהמפגינים בתל אביב צילום: גילי יערי, פלאש 90

היום (שלישי) התקיים באיחוד האירופי דיון מיוחד וחריג אודות הרפורמה המשפטית, השלכותיה והדאגה ממנה ברחבי העולם. הדיון נערך תחת הכותרת "הידרדרות הדמוקרטיה בישראל וההשלכות על השטחים הכבושים", ובמהלכו תקפו נציגים שונים של האיחוד ושל פרלמנטים שונים את הרפורמה וטענו כי היא מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית.

עוד לפני הדיון, ערך שר החוץ אלי כהן שיחה עם מקבילו באיחוד האירופי ג'וזף בורל. בשיחה גינה השר כהן את ההשוואה שהשמיע בורל בין פעולות הטרור הפלסטיני לקורבנות הישראלים ופעולות שמבצע צה"ל נגד הטרור, תקף את מעורבות האיחוד האירופי במימון פעילויות פלסטיניות המעודדות הסתה ותשלומים למשפחות המחבלים, וביקש לדחות כל ניסיון להתערבות בענייניה הפוליטיים הפנימיים של מדינת ישראל.

במהלך הדיון התייחס שר החוץ של האיחוד האירופי לשיחתו עם כהן: "דיברתי עם שר החוץ כהן והוא לא היה כל כך מרוצה מהדיון היום והוא האשים אותי שאני מגיע לפרלמנט. אם מזמינים אותי אני מגיע. והפרלמנט הזה יכול לדבר על כל דבר שהוא רואה כחשוב. ניסיתי להסביר לו את זה בחברות".

עוד אמר: "עם כל הכבוד שיש לנו לנושאים הפנימיים והפוליטיים בישראל, אבל צריך לדבר על מה שקורה שם, אי אפשר לראות זאת כהתערבות שלנו, אלא לראות זאת כהתעניינות ודאגה שלנו לדמוקרטיה הישראלית."

קאטרין לאנגנסיפן, חברת פרלמנט אירופי, תקפה בחריפות את ממשלת נתניהו ש"לא מתכננת רפורמה משפטית אלא מהפכה, מהפכה רעה. היא רוצה לתת לממשלה יכולת למנות את השופטים ולכנסת להתנגד להחלטות בית המשפט. זכויות אדם, נשים ומיעוטים בסכנה. אנו מפגינים סולידריות עם המפגינים ברחובות. אנו נגד החקיקה הפאשיסטית הזאת".

ניקולה ביר, סגנית נשיא הפרלמנט האירופאי אמרה: "החקיקה הזאת תשים סוף לדמוקרטיה הישראלית כמו שהיא, הנשיא הרצוג דיבר על כך. אנחנו יכולים להיות פתוחים זה עם זה, ועדיף להיות עם ביקורת בונה מאשר לשחק במשחקי האשמות".

השר עמיחי שיקלי תקף בחריפות את עצם קיומו של הדיון באיחוד האירופי, ואמר כי "כצפוי אף דובר לא מבחין בין קואליציה לאופוזיציה או בין הרפורמה לנושא הפלסטיני. מעולם בדברי ימיה של ישראל לא הייתה אופוזיציה שפגעה בצורה כה קשה ביחסי החוץ של ישראל. את מה שתנועת הBDS לא עשתה בעשור עשה לפיד בחודשיים".

הרפורמה המשפטית האיחוד האירופי אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד