כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מועמד פוטנציאלי לנשיאות

מושל פלורידה: "ארה"ב לא צריכה להסתבך יותר, במלחמה באוקראינה"

מושל פלורידה פחות מתחבר לתמיכה באוקראינה, דבריו תואמים את השקפתו של טראמפ שגם מתנגד להתערבות אמריקאית בקנה מידה גדול, דברי השניים לשנות את הסנטימנט במפלגה הרפובליקנית מהתמיכה באוקראינה

מושל פלורידה: "ארה"ב לא צריכה להסתבך יותר, במלחמה באוקראינה"
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

דונלד טראמפ ורון דסנטיס, שני הרפובליקנים המובילים בסקרים לגבי המועמדות לנשיאות ב-2024 בפריימריז של המפלגה, אמרו כי ההגנה על אוקראינה אינה אינטרס אמריקאי חיוני, אמירות שיגרמו ללחץ באוקראינה ויעודדו את פוטין להאמין שהמומנטום בצד שלו.

טראמפ, סקפטי בעקביות לגבי תמיכת ארה"ב באוקראינה, והציע שיוכל לתווך הסכם שלום, שיכלול וויתור של אוקראינה על שטחים. דה סנטיס ניסה בעבר להתחמק משאלות על אוקראינה, ודבריו עשוים לשנות את הסנטימנט במפלגה הרפובליקנית מתמיכה באוקראינה.

דה סנטיס, מושל פלורידה, אמר שארה"ב לא צריכה "להסתבך עוד יותר" במלחמת רוסיה-אוקראינה. טראמפ, הנשיא לשעבר שמוביל בסקרים, אמר שמלחמת אוקראינה אינה אינטרס חיוני של ארה"ב "אבל היא מיועדת לאירופה, לכן אירופה צריכה לשלם הרבה יותר ממה שאנחנו, או באופן שווה".

הדברים הללו מגיעים בזמן של קיפאון צבאי, כשאף אחד מהצדדים לא הוכיח את יכולתו לבצע פריצות דרך משמעותיות בשדה הקרב. אוקראינה מקווה לשבור את המבוי הסתום באביב הקרוב, אך לא ברור אם יש לה מספיק נשק וחיילים מנוסים כדי להשיג את מטרותיה.

אנליסטים אמרו לעיתון ה'גארדיאן' שככל שהמלחמה נמשכת זמן רב יותר, כך סיכוייו של פוטין טובים יותר, מאחר והתומכים המערביים של אוקראינה מתעייפים מהמחיר.

דה סנטיס אמר: "בעוד שלארה"ב יש אינטרסים לאומיים חיוניים רבים - הבטחת הגבולות שלנו, טיפול במוכנות בצבא שלנו, השגת ביטחון ובדיקת הכוח הכלכלי, התרבותי והצבאי של המפלגה הקומוניסטית הסינית, הסתבכות נוספת במחלוקת טריטוריאלית בין אוקראינה לרוסיה אינה אחת מהן".

המושל האשים גם את הנשיא ביידן במתן "צ'ק ריק וירטואלי" לאוקראינה ואמר: "ללא ספק, שלום צריך להיות המטרה. ארה"ב לא צריכה לספק סיוע שעלול לדרוש פריסת חיילים אמריקאים או לאפשר לאוקראינה להשתתף בפעולות התקפיות מעבר לגבולותיה".

הנשיא לשעבר טראמפ אמר: "רוסיה בהחלט לא הייתה פושטת ותוקפת את אוקראינה אם הייתי הנשיא שלכם". בעוד הרפובליקנים בסנאט תומכים באופן נרחב בגיבוי הצבאי האמריקני לאוקראינה, קבוצה הולכת וגדלה של חברי ימין בבית הנבחרים קוראת להפסיק את התמיכה.

מועמדים אחרים ענו אף הם לשאלותיו של קרלסון. סגן הנשיא לשעבר מייק פנס ציטט את הנשיא לשעבר רונלד רייגן בתיאור הצורך לעמוד מול רוסיה, ובכך יישר קו עם מיץ' מקונל, המנהיג הרפובליקני בסנאט.

"הייתי אומר שכל מי שחושב שפוטין יעצור באוקראינה טועה", אמר פנס. ניקי היילי, מושלת דרום קרוליינה לשעבר, פרסמה הודעה בעד המשך התמיכה הצבאית באוקראינה. "המטרה של רוסיה היא להשתלט על כל אוקראינה בכוח צבאי. המטרה שלנו צריכה להיות לעזור לאוקראינים למנוע את זה", אמרה היילי.

מלחמת אוקראינה רוסיה רון דה סנטיס דונלד טראמפ ניקי היילי מייק פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד