כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שיבח את הפיגוע בבני ברק

דו"ח חדש חושף: מורים מהאו"ם קוראים לרצוח יהודים

בתי ספר של אונר"א הממומנים על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי מחנכים ילדים פלסטינים לאנטישמיות, שנאה ואלימות. הדו"ח חושף 47 מקרים חדשים של הסתה על ידי צוות אונר"א, תוך הפרה של המדיניות המוצהרת של הסוכנות  

דו"ח חדש חושף: מורים מהאו"ם קוראים לרצוח יהודים
מהומות פלסטינים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מורים ובתי ספר של סוכנות האו"ם המפעילה מוסדות חינוך ושירותים חברתיים לפלסטינים קוראים בקביעות לרצוח יהודים וליצור חומרי הוראה המפארים את הטרור, מעודדים מות קדושים, עושים דמוניזציה לישראלים ומסיתים לאנטישמיות, כך חושף דו"ח חדש מאת שתי קבוצות מחקר.

הדו"ח שהוצג היום בקונגרס האמריקני הביא לקריאות בבית הנבחרים ובסנאט לקיצוץ המימון לאונר"א, הדו"ח חושף 47 מקרים חדשים של הסתה על ידי צוות אונר"א, תוך הפרה של המדיניות המוצהרת של הסוכנות. אפס סובלנות לגזענות, אפליה או אנטישמיות בבתי הספר ובחומרי החינוך שלה.

הדו"ח הוא פרסום משותף של United Nations Watch, ארגון זכויות אדם בלתי-ממשלתי עצמאי, והמכון לניטור שלום וסובלנות תרבותית בחינוך בית ספר (IMPACT-se), מכון מחקר ומדיניות בינלאומי המנתח תכניות לימודים בבתי ספר באמצעות אונסק"ו -סטנדרטים מוגדרים של שלום וסובלנות.

החומר נושא את הלוגו של אונר"א ואת שמות בתי הספר שלה ורשימות צוותי אונר"א. הם כוללים מנהלי בתי ספר, סגני מנהלים, מומחי חינוך ומורים, שכולם חתומים על התוכן האלים והאנטישמי.

אונר"א הבטיחה בשנת 2021 כי כל חומרי השנאה שהופקו על ידי הארגון הוסרו ואינם מופצים יותר, וכי כל הפרה שמדווחת תטופל בתקיפות.  בין מחנכי אונר"א שזוהו בדו"ח כמפיצים שנאה ברשתות החברתיות:

מורה למתמטיקה של אונר"א עדנאן שטיווי האדיר את דיא חמארשה, מבצע פיגוע הירי בבני ברק במרץ 2022, שבו נהרגו ארבעה אזרחים ישראלים ושוטר אחד כ"קדוש מעונה" ששמו צריך "לנצח להישאר במכתבי אש, עוצמה והדר".

עובדת אונר"א, לאביבה איסקנדראני, שיבחה את אדולף היטלר כששיתפה תמונה של היטלר, וקראה לו להתעורר כי "יש עדיין כמה אנשים שאתה צריך לשרוף". איסקנדרני סימן 'אוהב' בתגובות של עובדים אחרים של אונר"א שתומכים בפוסט.

בית הספר אל-זייתון של אונר"א בעזה האדיר מחבלים. במרץ 2022 ובספטמבר 2021, תלמידי כיתות ה' למדו להאדיר את דלאל מוגרבי, מחבלת שביצעה את הטבח בכביש החוף ב-1978 בו נהרגו 38 אזרחים ישראלים, בהם 13 ילדים. תמונות שצולמו מלוח בכיתה מראים כיצד היא מוצגת כ"מנהיגה הלוחמת" ו"גיבורה" שיש לכבד אותה בקריאה של תינוקות שנולדים ורחובות על שמה.

מורים אלה לשנאה ממומנים ברובם על ידי מדינות מערביות שתורמות את חלק הארי מתקציבה של אונר"א בסך 1.6 מיליארד דולר. הסכומים שנתנו אותן מדינות בשנת 2022 כללו 344 מיליון דולר מארה"ב, 122 מיליון דולר מגרמניה, 107 מיליון דולר מהנציבות האירופית, 61 מיליון דולר משבדיה, 17 מיליון דולר מבריטניה, 24 מיליון דולר משווייץ, 32 מיליון דולר מנורבגיה, 28 מיליון דולר מצרפת, 24 מיליון דולר מקנדה, ו-15 מיליון דולר מהולנד.

למרות בקשות קודמות רבות וראיות מפורטות, אונר"א לא פיטרה מורים המסיתים לגזענות וטרור וממשיכה באופן שגרתי לייצר ולהפיץ חומרי הוראה מוסדיים המכילים אלימות, שנאה ואנטישמיות.

"אונר"א צריכה להיחשב שותפה להתנהלות פסולה של אנשי הצוות שלה, אומר הלל נוייר מנכ"ל UN Watch, ארגון שעוקב אחרי האו"ם.

"ברחבי העולם מפטרים מחנכים שמסיתים לשנאה ואלימות. אולם אונר"א, למרות שהכריזה על 'אפס סובלנות' להסתה, מעסיקה באופן שיטתי מטיפים לשנאה וטרור אנטי-יהודיים. בואו נהיה ברורים: הבעיה היא לא הפוסטים ברשתות החברתיות, אלא העסקת מורים שמטיפים לאנטישמיות וטרור", אמר נוייר.

או"ם טרור פלסטיני רצח יהודים הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד