כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במטרה לשקם היחסים

עוד סיבה לדאגה בישראל? מדינה נוספת בשיחות עם איראן

אחרי שחתמה לפני כשנתיים וחצי על נרמול היחסים עם ישראל במסגרת הסכמי אברהם, בחריין מנהלת שיחות עם איראן בתקווה לשיקום היחסים בין המדינות 

עוד סיבה לדאגה בישראל? מדינה נוספת בשיחות עם איראן
הנשיא הרצוג בפגישה עם שר החוץ של בחריין צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

שיחות ישירות מתקיימות בין בחריין ואיראן שמטרתן שיקום היחסים בין שתי המדינות. כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית 'ספוטניק'.

מקורות יודעי דבר, מסרו ל'ספוטניק', שאם הצדדים יגיעו להסכמות בנוגע לפתרון חילוקי הדעות בין הצדדים, תגיע הכרזה על שיקום היחסים.

חבר הפרלמנט הבחרייני, ממדוח א-סאלח, הודיע, שמשלחת של הפרלמנט בטהראן, ביקרה בארצו והביעה רצון בשיתוף פעולה בין שתי המדינות. א-סאלח ציין שלשתי המדינות יכולת להוביל את המשא ומתן ללא תיווך ולהגיע לתוצאות חיוביות.

א-סאלח הדגיש שארצו מעוניינת לפתוח שגרירות באיראן ולהשיב את הטיסות בין שתי המדינות, אך עם זאת הבהיר שבראש סדר העדיפויות של ארצו, ביחסיה עם שכנותיה, עומדת המחוייבות לא להתערב בענייניה הפנימיים של ארצו.

יצוין כי בחריין היתה אחת המדינות שנרמלה את יחסיה במסגרת הסכמי אברהם שהוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיווך ממשל טראמפ וחתמה על הסכם רשמי בטקס שנערך ב־15 בספטמבר 2020 בבית הלבן בנוכחות נתניהו והנשיא דאז דונלד טראמפ.

מאז ביקרו בבחריין בין הייתר נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפתלי בנט כראש ממשלה ובני גנץ כשר הביטחון.

איראן בחריין הסכמי אברהם התחממות יחסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד