כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"השלכות משמעותיות"

בראיון ל-CNN: נגיד בנק ישראל נגד הרפורמה המשפטית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, התייחס לראשונה בפומבי להתקדמות חקיקת הרפורמה המשפטית בכנסת ולהשלכותיה הפוטנציאליות על הכלכלה. בריאיון ל-CNN אמר: "השינויים שנעשים עלולים להחליש את עצמאות המוסדות בישראל. והבעיה היא שהתהליך הוא חפוז, והחקיקה נעשית ללא הסכמה רחבה. יש השלכות משמעותיות"

בראיון ל-CNN: נגיד בנק ישראל נגד הרפורמה המשפטית
פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון התייחס הלילה (בין שלישי לרביעי) לראשונה באופן פומבי לסכנה הכלכלית הטמונה ברפורמה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו, על רקע ההתקדמות בחקיקה.

עד כה התייחס פרופ' ירון להשלכות הכלכליות של הרפורמה בשיחות שקיים עם ראש הממשלה נתניהו, אך בריאיון אתמול ל-CNN הציג הנגיד את הדברים לראשונה בפומבי. "נכון לעכשיו השינויים שנעשים בחקיקה עלולים לפגוע בעצמאות המוסדות בישראל, יותר מכך, התהליך עצמו הוא חפוז, ונעשה ללא הסכמה רחבה בציבור סביבו", אמר.

אחרי שנשאל האם הוא חושש מבריחת משקיעים מהארץ השיב: "בכירים בהייטק אמרו שמשקיעים לא יבואו. בטווח הרחוק יכולה להיות בריחת מוחות. צריך לטפל בזה בזהירות ובשקיפות. יש לזה השלכות משמעותיות, ולכן הכרחי שנשמור על עצמאות מערכת המשפט ושהשינויים יעשו בהסכמה רחבה".

ראשי פורום העסקים יצאו בהצהרת תמיכה בנגיד: "אנו, ראשי פורום העסקים המורכב ממנהלי ובעלי החברות הגדולות בישראל, שמעסיקות מאות אלפי עובדים ומהוות את מרבית הכלכלה הישראלית, מגבים את אמירתו של הנגיד בעניין משמעות סכנת הרפורמה המשפטית לכלכלה הישראלית. דאגתו של הנגיד היא גם דאגתנו".

ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "יש ממשלה חדשה בישראל, שר החוץ הוא הנגיד ושרת הפנים היא היועמ"שית".

הרפורמה המשפטית בנק ישראל נגיד CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד