כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צלפים על הגגות

מערך האבטחה העצום סביב הגעת נתניהו לברלין

נתניהו מגיע לברלין והעיר מתכוננת למחאות וחסימות. התקשורת בברלין מציינת כי "ביקור ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בברלין מחייב אמצעי זהירות גבוהים. הפגנות יתקיימו בעיר". המשטרה הודיעה על סגירת כבישים וסגירה נרחבת במספר מקומות מיום רביעי עד שישי הקרוב

מערך האבטחה העצום סביב הגעת נתניהו לברלין
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא היום (רביעי) לביקור מדיני בברלין, בירת גרמניה, שם ייפגש עם הקנצלר אולף שולץ. זו פגישתם הראשונה של השניים בתפקידם הנוכחי, והיא ביטוי ליחסים המיוחדים בין ישראל לגרמניה ולשיתוף הפעולה במגוון תחומים.

שני המנהיגים צפויים לדון במגוון סוגיות מדיניות וביטחוניות, ובראשן הסוגייה האירנית וההתפתחויות בזירה האזורית. רה"מ נתניהו ידגיש את הצורך לבלום את איראן מהשגת נשק גרעיני.

כמו כן, ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר. הביקור בברלין ייפתח בטקס זיכרון לקורבנות השואה ברציף 17, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו וקנצלר גרמניה שולץ.

התקשורת הגרמנית מדווחת בהרחבה על ביקורו של נתניהו בברלין: "רמת האבטחה הגבוהה ביותר חלה בבירה. עבור משטרת ברלין, השהות בת כמעט שלושה ימים של ראש הממשלה הישראלי משמעותה אתגר מיוחד ומבצע רחב היקף. המשטרה הודיעה על סגירת כבישים וסגירה נרחבת במספר מקומות מיום רביעי עד שישי".

הגבלות בתנועה יהיו במיוחד באזור שמסביב למלון וולדורף אסטוריה ליד הרחוב הראשי שם תתאכסן פמליית נתניהו, שם יפגוש נתניהו את הקנצלר אולף שולץ והנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר. גם רציף 17 אנדרטת השואה בתחנת ואנזה, בה מבקר נתניהו, יהיה מאובטח ברדיוס גדול. "בתוך המשלחת המוזמנת יש אורחים הנתונים לסיכון מוגבר משמעותית", מסרו מהמשטרה לתקשורת.

רק לתושבים יש גישה לאזורים שייסגרו - כלומר תושבים, אורחי המלון או אנשים העובדים שם. לכלל זה יש רק חריגים במקרים בודדים, במיוחד במצבי חירום, המשטרה המליצה לתושבי המקום להחזיק עליהם תעודה מזהה. התקשורת המקומית ציינה: "ביקור של ראש ממשלה ישראלי הוא תמיד אתגר מיוחד עבור משטרת ברלין. בדומה לביקורים של נשיאי ארה"ב, הרמה הגבוהה ביותר של אמצעי אבטחה חלים כדי להגן על הפוליטיקאי. הכבישים סגורים כדי שהשיירות יוכלו לנסוע במהירות וללא עצירה".

צלפים מכוחות המיוחדים הוצבו על גגות הבתים. המשטרה משתמשת בכלבי גישוש כדי לחפש חומרי נפץ, התקשורת ציינה כי "הישראלים מביאים אנשי אבטחה ושומרי ראש ומומחי אבטחה משלהם מאחד השירותים החשאיים, שמתאמים את הביקור עם משרד המשטרה הפלילית הפדרלית ומשטרת ברלין".

ביקורו של ראש ממשלת ישראל מלווה במבצע משטרתי רחב היקף. לפי הודעת איגוד השוטרים בגרמניה, למעלה מ-3,000 שוטרים יהיו באזור מיום רביעי עד שישי בבוקר. המספר המדויק טרם נקבע, אך עשוי להגיע גם לסדר גודל של 4000 שוטרים.

בעיר מתוכננות כמה הפגנות מחאה של ישראלים מקומיים נגד נתניהו בשל הרפורמה המשפטית. על פי דיווחים מקומיים מתוכננת הפגנה גדולה עם לפחות 1000 משתתפים בשעה 15:00 שעון מקומי היום בשער ברנדנבורג, כך לפי המשטרה.

סטפן ווה, ראש איגוד משטרת ברלין, אמר: "כמובן שאנו שמחים על ביקורו של ראש ממשלת ישראל, אם כי זה שוב מציב בפני משטרת ברלין משימה גדולה בשל האופי הנפיץ הנוכחי בישראל".

הבוקר על פי דיווחים מקומיים התקיימה בשעה 10:00 הפגנה עם כ-100 משתתפים בווילי-ברנדט-שטראסה, ובשעה 13:00 בצהריים תתקיים "הפגנה נגד הכיבוש שמתבצע על ידי ממשלת ישראל" בכיכר הרפובליקה על ידי בניין הרייכסטאג.

המחאה נגד נתניהו נמשכת ללא הפסקה בכל הזירות. במכתב לשגרירי גרמניה ובריטניה בתל אביב, קראו כ-1,000 אמנים, סופרים ואנשי אקדמיה ישראלים לממשלות שתי המדינות לבטל את ביקוריו המתוכננים של נתניהו, נתניהו צפוי להגיע לביקור ממלכתי בלונדון לאחר נסיעתו לברלין.

בגרמניה דווח כי משרד החוץ הפדרלי טרם הגיב על הדרישות הללו. משרד החוץ רק אישר שהמכתב התקבל בשגרירות גרמניה בתל אביב.

בנוסף לפגישה עם הקנצלר אולף שולץ, מתוכננת פגישה עם הנשיא שטיינמאייר ביום חמישי. השיחות בין שולץ לראש ממשלת ישראל אמורות להתקיים בברלין במהלך "ארוחת צהריים", כפי שהודיע ​​דובר הממשלה, סטפן הבסטריט. "הנושאים הם ביטחון בינלאומי ואזורי. איראן והעשרת אורניום המתאים לנשק גרעיני" נמסר מדור ממשלת גרמניה.

לנוכח הביקורת הגוברת על הביקור הממלכתי, הדגיש הבסטריט כי נתניהו הוא "ראש ממשלת ישראל הנבחר ולכן גם אורח בגרמניה". הוא הוסיף: "ביטחון ישראל ממשיך להיות חשוב לגרמניה, ללא קשר למי ששולט במדינה". אבל הבסטריט גם הודה שהממשלה הפדרלית "שוכנעה מיסודה" ש"יש לדון בזהירות בכל שינוי בחוקה". אבל זה "בראש ובראשונה עניין של הישראלים".

 

 

 

 

 

בנימין נתניהו משטרת גרמניה ברלין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד