י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
להגשים חלום מקצועי

10 טיפים לראיון עבודה מוצלח שמותיר רושם

ראיונות עבודה יכולים להיות חוויה מורטת עצבים עבור אנשים רבים. עם זאת, הכנה נכונה יכולה להגדיל את סיכויי ההצלחה במשימה. ג'וביק - אתר המשרות המוביל למגזר החרדי, עם טיפים לראיונות עבודה שיכולים לעזור לכם להרגיש בטוחים ומוכנים יותר

10 טיפים לראיון עבודה מוצלח שמותיר רושם
ראיון עבודה מוצלח צילום: FREEPIK

"מה לעשות/לא לעשות בראיון עבודה?" שאלה זאת רבים שואלים עצמם לפני שהם מגיעים לבחינה ראשונית של משרה חדשה בה הם חפצים. ג'וביק - אתר המשרות המוביל למגזר החרדי, ריכז עבורכם מספר תובנות וטיפים חשובים לקראת הרגע הכה חשוב מבחינתכם.

הכנה גופנית

הגיעו רגועים אחרי ארוחה קלילה או כוס שתייה חמה כשראשכם פנוי לשמוע, להכיל ולקבל מידע וכן לתת.

חקירת החברה

לפני הראיון הקדישו זמן לחקור את החברה אליה אתם פונים. עיינו באתר האינטרנט שלהם, קראו את הצהרת המשימה שלהם ולמדו על המוצרים או השירותים שלהם. מידע זה יכול לעזור לכם לענות על שאלות בצורה יעילה יותר ולהראות שאתם באמת מתעניינים בחברה.

התלבשו כראוי

המראה יכול להשפיע משמעותית על הרושם הראשוני שלכם. לבוש מקצועי והולם יכול לעזור להראות לקיחת הראיון ברצינות והוא מכבד את החברה והמראיין.

תרגלו את התשובות

קשה לחזות כל שאלה שתישאל, אבל ניתן להתכונן לשאלה נפוצה. תרגלו את התשובות לשאלות כגון "ספר לי על עצמך" ו"למה אתה רוצה לעבוד כאן?" תתאמנו כיצד להיות בטוחים ונחושים יותר.

לא לאחר

הגעה בזמן או כמה דקות מוקדם מראה אמינות וכי אתם מכבדים את זמנו של המראיין. התכוננו מראש לעיכובים ותנו לעצמכם מספיק זמן 'פור' כדי למצוא את הבניין ולנווט בתוכו עד ההגעה ליעד המבוקש.

צניעות אך לא ענווה...

בזמן הראיון משיבים בצניעות ובכבוד על השאלות ולא מדברים בשפה מתנשאת או מזלזלת. אך מנגד, אל תמעיטו בקרדיט שמגיע לכם, ספרו על דברים טובים, על תכונות חזקות, הכל מתוך עדינות.

לנטרל הפרעות

כבו או השתיקו את הטלפון בזמן הראיון, זה לא מתאים ואף לא מכובד לקבל צלצולים במהלך הראיון. כמו כן אל תקטעו את המראיין, תנו לו לסיים משפט וחכו לזמנכם כדי לדבר.
הגיעו בזמן

יצירת קשר עין

במהלך הראיון הקפידו לשמור על קשר עין עם המראיין. זה מראה שאתם מעורבים ומתעניינים בשיחה. עם זאת, הקפידו על איזון בין יצירת קשר עין לבין בהייה אינטנסיבית מדי.

לראיין בעצמך...

בסוף הראיון, סביר להניח שהמראיין ישאל אם יש לכם שאלות. השתמשו בהזדמנות זו כדי לשאול שאלות מתחשבות ורלוונטיות לגבי החברה או התפקיד. זה יכול לעזור לקבל הבנה טובה יותר של מה המשרה טומנת בחובה וגם להראות שאתם באמת מעוניינים בהזדמנות.

מעקב

לאחר הראיון, שלחו מכתב תודה קצר למראיין. זה מראה שהנכם  מעריכים את הזמן שלהם ועדיין מעוניינים בתפקיד. זו גם הזדמנות טובה לחזור על העניין והכישורים שלכם.

לסיכום, ראיונות עבודה יכולים להיות מורטי עצבים, אך עם הכנה ותפיסה נכונה, תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה. על ידי מחקר בחברה, לבוש מתאים, תרגול תשובות, עמידה בזמנים, יצירת קשר עין, שאילת שאלות ומעקב, תוכלו לעשות רושם חיובי על המראיין ולהגדיל את הסיכויים לקבל את העבודה.

למגוון הצעות תעסוקה של אתר ג'וביק, לחצו כאן>>>

ג'וביק ראיון עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד