כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שבת מרוממת התקיימה בצפת לניצולי המיסיון שנפדו בידי 'יד לאחים'

השבת שתוכננה לפרטי פרטים כללה רגעים מרגשים מאוד שבהם שיתפו הניצולים את חבריהם במה שעבר על כל אחד מהם כשהיו בשאול תחתית • רגע השיא היה בשעת רעווא דרעווין, כשבעיצומה של סעודה שלישית, קיבלו על עצמה עשרים הניצולים החלטות טובות להמשך חייהם

שבת מרוממת התקיימה בצפת לניצולי המיסיון שנפדו בידי 'יד לאחים'
יד לאחים שבת בצפת צילום: דוברות יד לאחים

יממה מרגשת במיוחד עברה על 20 ניצולי מיסיון – יהודים ששבו ליהדות אחר שהיו בכתות המיסיון הנוצרי וחלקם המירו את דתם, בשבת מרגשת ומרוממת שערכו עבורם אנשי 'המחלקה למאבק במיסיון' ביד לאחים בצפת.

כידוע, מאז נוסד לפני עשרות שנים ארגון "יד לאחים" עושה הכול כדי ששום יהודי לא יילך לאיבוד. פעילי הארגון מטפלים בחילוץ נשים וילדים יהודים מכפרים ערבים ושיקום חייהם, לוחמים ללא הפסקה בטמיעה והתבוללות המאיימים על עמנו, מצילים נפשות מציפורני המיסיון ועוסקים בהכוונה חינוכית ובהסברה. "יד לאחים" יעמוד לימין כל יהודי המצוי בסכנת אבדן וניתוק מעם ישראל.

השבת המיוחדת התקיימה במלון 'אסנט' המרווח והמפואר בלב העיר העתיקה בצפת כשהתוכנית הייתה מגוונת ומיוחדת.

עם כניסת השבת עלו הנוכחים לגג המבנה ונטלו חלק בתפילת קבלת שבת מיוחדת עם שירים וריקודים של חודש אדר. הנוכחים, שלרובם הייתה זו הפעם הראשונה שבה השתתפו בתפילות השבת, קיבלו הדרכה צמודה.

לפני הקידוש ולכל אורכו הסביר מנהל המחלקה הרב חנוך גכטמן למשתתפים על משמעות הקידוש וחלקיו השונים. כך הרחיב להם בטוב טעם על מלאכי השרת, הקידוש, לחם המשנה ומזמורי 'שלום עליכם' ו'אשת חיל'.

במהלך השבת הציג כל אחד את עצמו ואת סיפורו האישי בפני חבריו להתמודדות ובחר שיר יהודי כלבבו. רגע מיוחד היה כאשר צ', בחור מבית חרדי שנפל בציפורני המיסיון תיבל את דבריו בסיפורו של יוסף הצדיק שהיה בשאול תחתית, ואמר "יוסף היה בכלא, בתקופה הקשה של חייו ורק החלומות שלו החזיקו אותו. אם יש לנו חלום זה יוציא אותנו מהבור. יד לאחים עוזר לנו לחלום על העתיד, להראות שיש אופק מעבר לחושך".

תפילת שחרית נערכה בבית הכנסת 'אבוהב', שם באווירה של הוד קדומים, בבית הכנסת בן 400 השנים בעל ההיסטוריה המפוארת, הפנימו עוד יותר את היותם חלק משרשרת הדורות היהודית שלא תיפסק לנצח.

לאחר סעודת השבת העביר הרב יואב-זאב רובינסון מבכירי הפעילים ביד לאחים סדנא מיוחדת במערה המסתורית בת מאות השנים שהתגלתה מתחת למתחם 'אסנט' במהלכה הרצה בטוב טעם על מנוחת השבת בסוד הקבלה. עם תום מנוחת הצהריים יצאה החבורה לסיור מיוחד בעיר העתיקה בהדרכתו המרתקת של הרב רובינסון. "

בסיום הסיור התפללו הניצולים מנחה בבית הכנסת של רבי יוסף קארו. בסעודה שלישית, רעווא דרעווין, קיבלו הנוכחים על עצמם החלטות טובות בשלל נושאים.

 

יד לאחים מסיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד