כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צעד מפתיע

פסק 'הלכה' מוסלמי נגד חמאס: "לא אנושיים"

בפסיקה דתית פורצת דרך, המועצה האיסלאמית של המזרח התיכון הכריזה על 'פתווה' נגד חמאס. בכך חמאס מצטרף לאחים המוסלמים, אל-קאעידה, דאעש ובוקו חראם שנחשבים "לא-אסלאמיים" בגלל הטרור שהם מבצעים

פסק 'הלכה' מוסלמי נגד חמאס: "לא אנושיים"
אנשי חמאס ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

בפסק דין פורץ דרך, גוף מחוקק אסלאמי רשמי שבסיסו בעולם הערבי הכריז על "פתווה", או חוות דעת משפטית - הלכתית, נגד הארגון המיליטנטי האיסלאמיסטי חמאס, ותקף את יחסו למיליוני פלסטינים החיים תחת שלטונו בעזה. כ"לא אנושי" וקורא לארגון הטרור ומתומכיו לוותר מיד על הנשק, לשבת לדבר ולעשות שלום.

ההצהרה חסרת התקדים, שפורסמה על ידי מועצת הפתווה האסלאמית, גוף לא-ממשלתי של אנשי דת שיעים, סונים שמרכזה בבירה הרוחנית המוסלמית העיראקית נג'ף, קובעת כי חמאס, שלוחה של תנועת האחים המוסלמים, "נושא באחריות לשלטון עם שחיתות וטרור נגד אזרחים פלסטינים בתוך עזה, אסור להתפלל למענם, או להצטרף, או לתמוך, או לממן או להילחם בשם חמאס".

"כגוף משפטי אסלאמי, אנו שמים לב למצבם של המדוכאים בכל העולם", אמר מוחמד עלי אלמקדסי, איש דת במועצה, בהצהרה ל'פוקס ניוז דיגיטל'. "ראינו מה ספגה עזה תחת שלטונו של חמאס. ראינו גם את הזוועות שלדעתנו בוצעו נגד פלסטינים - אזרחים נאמנים ולא חמושים - שאין להם כוח התנגדות. וכך, אנחנו מאמינים שזו המחויבות האסלאמית שלנו לסייע למדוכאים".

אלמקדסי, המשמש גם כדובר הרשמי של המועצה, הוסיף: "זה מה שהדת שלנו מצווה עלינו. אמונתנו, בחוכמתה, מצווה עלינו להיות אויבו של המדכא ועזרה למדוכאים. כלומר מדוע הוצאה הפתווה נגד חמאס".

פסק הדין אמנם אינו מחייב, אך נחשב לבעל השפעה רבה בעולם המוסלמי, הפסק התקבל לאחר פרסום שורה של עדויות של אזרחים בעזה שפורסמו בחודש שעבר על ידי 'המרכז לתקשורת שלום'.

כפי שדיווחנו, בסדרת ראיונות עם טכנולוגיית אנימציה ושינוי קול כדי להגן על זהות הדוברים בעזה, התושבים נתנו הצצה נדירה ובלתי מסוננת לחיים במובלעת הפלסטינית מוכת העוני, והבליטה את הכעס והחשש שיש לאנשים שם כלפי שליטי חמאס.

חמאס, ארגון שהוגדר כארגון טרור לפי ארה"ב, האיחוד האירופי וישראל, שומר על שליטת ברזל בעזה מאז השתלטות אלימה על השטח ב-2007 לאחר שישראל יצאה משם באופן חד-צדדי ב-2005. הארגון, שמקבל מימון והדרכה מאיראן, כופה חוקים אסלאמיים קפדניים על 2 מיליון תושבים כשהוא ממשיך לעסוק בלחימה בישראל, כולל ירי אינסוף של רקטות ואמצעי תבערה אחרים כמו בלוני נפץ לשטח ישראל והפגנות המוניות לאורך גדר הגבול.

האייתוללה הגדול פאדהיל אל-בודאירי, אחד משלושת יושבי ראש מועצת הפתווה, אמר בהצהרה בווידאו כי לאחר שראה את העדויות, "הרשות האסלאמית עומדת לצד העם הפלסטיני המדוכא".

"אנחנו לא מקבלים שום נזק שייגרם להם, בין אם הוא מגיע מישראל או מגורמי שלטון פלסטינים, בין אם הם מחמאס או אחרים", אמר. "העם הפלסטיני סבל מספיק, ואנחנו לא מקבלים שהדיכוי הזה יימשך. אנחנו מפצירים בארגונים האסלאמיים וההומניטריים לסייע בשימור והגנה על זכויות אדם בהקשר הפלסטיני".

מוחמד עלי אלמקדסי, איש דת במועצה אמר, כי הגיע הזמן שחמאס יניח את נשקו ויחפש שלום. "לחמאס ולתומכיו אני אומר, נטלתם נשק מאז 1948 - כמעט 75 שנה. באותה תקופה נהרגו אלפי חפים מפשע", אמר. "העצה שלי עכשיו היא למה לא לקחת את כלי הנשק של השלום ולשבת ליד שולחן הדיאלוג. חפשו שלום והפצירו באלה שתומכים בכם לזכות לחיבוק של אחיכם האזרחים ולסיים את ההרג חסר ההיגיון הזה".

חמאס ארגון טרור עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד