ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חוק שערורייתי

תביעה בגין אפליה של ילדים חרדים בעלי מוגבלויות

קבוצת הורים ובתי ספר יהודים הגישה תביעה נגד חוק בקליפורניה השולל מהורים ומבתי ספר פרטיים דתיים קבלת מימון לחינוך מיוחד ולילדים עם מוגבלויות. האפליה נגד הדתיים זועקת לשמיים מאחר ובתי ספר פרטיים שאינם דתיים כן מקבלים תקציבים לילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות

תביעה בגין אפליה של ילדים חרדים בעלי מוגבלויות
ראש העיר עם ילדים חרדים אילוסטרציה צילום: Yeshiva world news

קבוצה של הורים בסקרמנטו קליפורניה תובעים את המדינה לאחר שנשלל מהם תקציב לילדים עם חינוך מיוחד ובעלי מוגבלויות. ההורים רוצים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר יהודים בהם ישנם תלמידים דתיים או חרדים, אך הם מנועים מכך משום שפוליטיקאים בקליפורניה אוסרים על שימוש במימון חינוך מיוחד פדרלי ומדינתי לבתי ספר פרטיים דתיים, תוך שהם מאפשרים כספים אלו לבתי ספר פרטיים שאינם דתיים.

חוק החינוך לילדים עם מוגבלות, הוא חוק פדרלי המבטיח שכל הילדים עם מוגבלויות באמריקה יכולים לקבל חינוך ציבורי הולם בחינם העונה על צרכיהם. מימון זה מסייע לשלם עבור עלות הכשרת הצוות, תוכניות חינוך מיוחד, טכנולוגיה ושירותים אחרים. מטרת המימון הוא לסייע לילדים עם מוגבלות לקבל חינוך חינם ומתאים, לרבות שיבוץ ילדים עם מוגבלות בבתי ספר פרטיים כאשר בתי ספר ציבוריים אינם יכולים לספק את צרכיהם.

מדינות שונות בארה"ב מכלילות ילדים עם מוגבלויות בבתי ספר פרטיים חילוניים ודתיים כאחד, בהתאם להתאמה הטובה ביותר לכל ילד. אבל בקליפורניה, הרשות המחוקקת מאפשרת רק לבתי ספר פרטיים חילוניים להשתתף בתוכנית ההטבות הזו והוציאה באופן מוחלט בתי ספר דתיים מהשתתפות. התביעה נועדה לוודא שהורים דתיים עם ילדים עם מוגבלויות ובתי ספר דתיים יזכו ליחס שווה על פי החוק, דבר שכמעט 60% מתושבי קליפורניה היו רוצים לראות, כך על פי סקר שנערך לאחרונה.

"דרוש סוג מיוחד של חוצפה כדי למנוע מילדים יהודים עם מוגבלות גישה שווה להטבות חינוך מיוחד", אמר אריק רסבאך, סגן נשיא ויועץ בכיר בארגון "באקט" המסייע לילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות, "פוליטיקאים מקליפורניה יכולים לסיים את האפליה הבלתי חוקית הזו בדרך הקלה או הקשה. או שהם משנים את החוק שפוגע בילדים עם מוגבלות, או שהם יכולים להילחם בבושה בבית המשפט על הזכות לאפליה".

אפלייה קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד