ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
אין הסכמות

מאמצי נתניהו כשלו: הנשיא יפרסם את "מתווה העם"

לאורך שעות אחה"צ התקיימו דיונים קדחתניים בלשכת נתניהו בניסיון להגיע לפשרה ברפורמה המשפטית. נתניהו היה מוכן להתפשר, לוין סירב. הערב יציג הנשיא את "מתווה העם"

מאמצי נתניהו כשלו: הנשיא יפרסם את "מתווה העם"
יצחק הרצוג עם בנימין נתניהו צילום: דוברות הכנסת

נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי לפרסם הערב (רביעי) מתווה פשרה לרפורמה במערכת המשפט, אותה הוא מכנה "מתווה העם". מוקדם יותר היום, התקיימו בלשכת ראש הממשלה בכנסת שיחות קדחתניות במסגרת הניסיונות להגיע לפשרה ברפורמה המשפטית. 

בדיונים אצל נתניהו השתתפו, בין השאר, יו"ר ש"ס אריה דרעי, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, שר החינוך יואב קיש ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן - השר לוין שיושב שבעה בעקבות מות אביו היה על הקו מעת לעת.

גורמים המעורים במשא ומתן עדכנו כי סלע המחלוקת היא עדיין סוגיית הרכב הוועדה לבחירת שופטים. במקביל, בליכוד הכריזו על עוצר ראיונות ובאופוזיציה שומרים על שתיקה רועמת.

נתניהו יוצא הערב מלשכתו בכנסת | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

למרות שהתנהלו מגעים משמעותיים בין הצדדים, אין הסכמה בקואליציה לגבי המתווה שהרצוג צפוי להציג. שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי אמר לקראת פרסום "מתווה הרצוג": "כבוד הנשיא, מתווה העם נקבע לפני ארבעה חודשים בדיוק. אנחנו על זה.

על פי דיווחים, נרשמו פערים משמעותיים בין עמדותיהם של ראש הממשלה נתניהו לשר המשפטים לוין. נתניהו שהיה מוכן לפשרות, הקשיח עמדות מול בית הנשיא.

 

 

 

בנימין נתניהו יצחק הרצוג יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד