כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הואשם בשוד

מרצה עונש של 400 שנות מאסר ושוחרר לאחר שנמצא חף מפשע

אדם המרצה 400 שנות מאסר בגין שוד ב-1988 שוחרר לאחר שנמצא חף מפשע. אם האיש החף מפשע היה מרצה את מלוא עונשו, הוא היה אמור להשתחרר באפריל 2232, אם היה נשאר בחיים עד אז

מרצה עונש של 400 שנות מאסר ושוחרר לאחר שנמצא חף מפשע
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

גבר בפלורידה שנידון ל-400 שנות מאסר שוחרר וזוכה לאחר שבילה יותר מ-34 שנים מאחורי סורג ובריח. התובעים מצאו שהתיק המקורי הסתמך על טכניקות וטכנולוגיות זיהוי מיושנות והחליטו לשחרר את סידני הולמס לחופשי.

הגבר בן 57 שוחרר מהכלא ביום שני האחרון בהמלצת היחידה לביקורת הרשעה של פרקליטות המדינה בברוורד. "זה סוריאליסטי. לעולם לא הייתי מוותר על התקווה. ידעתי שהיום הזה יגיע במוקדם או במאוחר והיום זה היום", אמר הולמס לאחר שיצא מהכלא לרשת NBC.

הוא חיבק את אמו שחיכתה לו מחוץ לכלא, והוסיף: "אני לא יכול לתאר במילים, זה מהמם. לא יכולה להיות לי שנאה, רק צריך להמשיך לזוז קדימה".

הולמס יצר קשר עם היחידה לביקורת הרשעה בנובמבר 2020 בטענה שהוא חף מפשע לאחר שהואשם בשוד מזוין של שני אנשים ב-19 ביוני 1988 מחוץ לחנות ברחוב נורת'ווסט בברוורד פלורידה.

הולמס, מלודרהיל, נעצר באוקטובר 1988 וקיבל את העונש הכבד לאחר שהורשע במשפט של חבר מושבעים ב-1989. התובעים אמרו כי הולמס הואשם בהיותו הנהג של שני גברים לא מזוהים ששדדו גבר ואישה באיומי אקדח וגנבו את מכוניתו של הגבר.

החוקרים מצאו כי הזיהוי של הולמס היה ככל הנראה זיהוי שגוי, בין השאר בשל שיטות הצילום שהיו בשימוש על ידי רשויות אכיפת החוק באותה תקופה, שלדבריהם לא היה אמין מבחינה מדעית ומנוגד לשיטות העבודה המומלצות של ימינו. הם גם מצאו כי אין ראיות הקושרות את הולמס לשוד, מלבד הזיהוי השגוי שלו כחשוד.

חקירה אזרחית, שנפתחה על ידי אחיו של אחד הקורבנות, גרמה להולמס להפוך לחשוד היחיד, אך היא התבססה על כמה קווי דמיון בין סוג הרכב שלו הנפוץ ביותר לבין המכונית ששימשה את השודדים. החקירה התעלמה מההבדלים בין שתי המכוניות וככל הנראה הייתה זיהוי שגוי של הרכב.

התובעים הוסיפו כי הם לא מאמינים שהיתה התנהגות שגויה מכוונת של עדים או רשויות אכיפת החוק, שכן נוהלי הזיהוי והטכנולוגיה השתפרו מאוד מאז 1988 והחוקרים פעלו לפי הסטנדרטים המקובלים באותה תקופה.

 

חף מפשע פלורידה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד