כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בדמי ימיו

זכה להגיע לקבר ישראל במקום בו לא קברו 143 שנה

פעילות מלאה בחסד של אנשי חב"ד ומטיילים יהודים ששיתפו פעולה להביא נפטר יהודי לקבר ישראל. יהודי מקומי הלך לעולמו בגיל 40, הרב הראשי ושליח חב"ד פעל להביאו לקבר ישראל, וקיבל סיוע ממטיילים יהודים שהשתתפו בהלווית הנפטר. הוא נקבר בבית הקברות היהודי בו נערכה הלווויה האחרונה לפני 143 שנה

זכה להגיע לקבר ישראל במקום בו לא קברו 143 שנה
הנפטר והמניין לעילוי נשמתו צילום: בית חב"ד ג'מייקה

ברוך דיין האמת: יהודי שנפטר בג'מייקה, זכה להגיע לקבר ישראל בסיוע מתנדבים ואנשי חסידות חב"ד בבית עלמין עתיק מאד. היהודי האחרון שנקבר במקום כדת וכדין בבית החיים בעיר לוסי אשר בג'מייקה, נפטר לפני 143 שנים.

ביום שני בלילה צילצל הטלפון הנייד של הרב הראשי למדינת ג'מייקה הרב יעקב יוסף רסקין, בזמן שהרב אליהו שלמה עזאגווי מארה"ב שהגיע לכמה ימים לעזור בפעולות הכשרות, היה בבית הרב הראשי. על הקו היה משה, אביו של הנפטר, אריאל בנימין שהלך לעולמו בגיל 40, האב בכה ומסר לרב רסקין את הבשורה השוברת לב שבנו נפטר בטרגדיה קשה מאוד.

הרב עזאגווי ששמע על הפטירה החליט שהוא לא חוזר לניו יורק ביום שלישי האחרון, אלא נשאר לסייע בקבורה ובטהרה בג'מייקה ולעשות חסד של אמת ולהביא את היהודי למנוחת עולמים בקבורת ישראל.

הרב עזאגווי יצא לדרך עם כעשרים עובדים מקומיים למקום שם שכבה הגופה, לאחר מכן הם הגיעו לבית החיים העתיק בעיר לוסי בג'מייקה לנקות את המקום ולהחליט איפה קוברים את המת מצווה. הרב רסקין יצא לחייט להכין תכריכים תוך כדי שהוא מפעיל קשרים לשחרר את הגופה שבדרך כלל לא משחררים לפחות שבוע ימים אחר הפטירה וגם שלא יעשה בדיקות וכו' על הגוף.

משם שני הרבנים יצאו לבית העלמין לעשות טהרה ולהלביש את הנפטר בתכריכים, בהשגחה פרטית היו קבוצה של חמישה בחורים צעירים שמטיילים באזור ורצו לבוא לבית חב״ד לאכול ארוחת ערב, הרב רסקין ביקש מהם להשלים מניין לנפטר שנקבר תוך עשרים וארבע שעות עם מנין, קדיש טהרה וקבורת ישראל.

אחרי הלוויה כולם הגיעו לבית חב"ד, שם התפללו מעריב במניין וכן לימוד משניות לע"נ אריאל בנימין ז''ל שזה עתה סייעו להביאו לקבר ישראל.

ג'מייקה לוויה קבורה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד