ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עידוד לרצח יהודים

רשת טלוויזיה השעתה עיתונאים בשל בדיחות על היטלר והיהודים

רשת הטלוויזיה פרנס 24 השעתה 4 עיתונאים בשל דיבור אנטי-ישראלי ואנטי יהודי. אחד העובדים התלוצץ על כך שהיטלר עשה ברביקיו עם יהודים, אחרים כינו את המחבלים הפלסטינים 'שהידים'. החברה מסרה: "ארבעת העיתונאים הנוגעים בדבר קיבלו הודעת השעייה מהעבודה עד לתוצאות הבדיקה"

רשת טלוויזיה השעתה עיתונאים בשל בדיחות על היטלר והיהודים
אולפני טלוויזיה צילום: יצחק הררי, פלאש 90

רשת הטלוויזיה פרנס 24 (France 24), רשת חדשות בבעלות ממשלתית שבסיסה בפריז, השעתה ארבעה מהעיתונאים שלה בעקבות האשמות כי השתמשו בשפה מזעזעת נגד ישראל, ולפחות במקרה אחד, נגד יהודים.

הרשת הודיעה על השעיית העיתונאים, ששלושה מהם עובדים במהדורה בערבית של פרנס 24. הרשת ציטטה את הדברים שפורסמו שהם כתבו ברשתות החברתיות, הדברים המזעזעים התגלו על ידי ארגון CAMERA פרו-ישראלי שעוקב אחר תקשורת ערבית, ובעקבות פניה ממרכז שמעון ויזנטל.

"כאמצעי זהירות, וכפי שסוג זה של נוהל דורש, ארבעת העיתונאים הנוגעים בדבר קיבלו הודעת השעייה מהעבודה עד לתוצאות הבדיקה", כך נמסר בהצהרה מטעם הערוץ. עוד נמסר "הקוד האתי של הערוץ קובע כי העיתונאים שלה, כאשר הם מפרסמים בבלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, וכל מרחב המוקדש לחילופי מידע ציבוריים, חייבים להבטיח כבוד מקצועי ואתיקה ולא צורה שנוגדת את ערכי האתיקה, עצמאות וחוסר משוא פנים של החברה".

ג'ואל מארון, שעבדה ככתבה בביירות - לבנון מאז 2021, הושעתה בגלל מספר ציוצים ב-2013 וב-2014, באחד מהם כתבה: "הם שאלו את היטלר מה עשית עם היהודים? הוא אמר שום דבר יוצא דופן, רק עשיתי ברביקיו עם החבר'ה". בציוץ אחר היא כתבה: "קום, אדוני היטלר, קום, יש כמה אנשים שצריך לשרוף", נכתב בדו"ח.

כתבת פרנס 24 בירושלים, לילה עודה, הושעתה בגלל שפרסמה בפייסבוק בקשה לליגה הערבית "לחמש" אותה כדי שתוכל להשיב לעצמה קרקע בישראל שלדבריה "נכבשה שלא כדין". ברשתות החברתיות היא כינתה מחבלים פלסטינים שמתו בזמן שהרגו יהודים "שהידים".

"צפויים מעיתונאים מקצועיים לשמור על סטנדרטים בסיסיים של אובייקטיביות, שכוללת כמובן אי עידוד להיטלר ולטרור בהשראת חמאס", אמרה אנדריאה לוין, מנכ"לית ארגון CAMERA. "אנו משבחים את פרנס 24 על חקירה מיידית של המצב החמור הזה, ואנו מקווים כי כלי החדשות ינתק את הקשרים עם האנשים הללו על הנאציזם והטרור".

הסתה היטלר פלסטינים צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד