כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"תקלה חמורה"

ישראל תגיב אם יתברר שחיזבאללה אחראי לפיגוע

במערכת הביטחון הגדירו את חדירת המחבל מלבנון כתקלה חמורה, אך גם מצידו של ארגון הטרור מדובר בפעולה שכשלה ולא השיגה את ייעודה | אם ישראל תגלה כי חיזבאללה אכן שיגר את המחבל היא לא צפויה לעבור על כך ללא תגובה

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דובר צה"ל

חדירת המחבל מגבול לבנון וביצוע הפיגוע בצומת מגידו היתה תקלה חמורה של מערכת הביטחון. כך אומר מצוטט גורם צבאי בכיר לרועי שרון ב'כאן 11', אבל, לצד זה, אומר אותו גורם כי גם מהצד של חיזבאללה מדובר בכישלון – הפיצוץ לא הביא לתוצאה קטלנית, והמחבל בסופו של דבר חוסל. אם הוא היה מצליח לחזור חזרה ללבנון זה היה הישג תודעתי מפואר עבור מי ששלח אותו.

על פי הערכות, חיזבאללה הוא מי שעומד מאחורי הפיגוע. ראשית, כל תזוזה בגבול לא עוברת בלי אישור של ארגון הטרור. מעבר לכך, גם האופי והאיכות של המטען, יחד עם חגורת הנפץ שהייתה על המחבל והאמל"ח הנוסף – ככל הנראה מצביעים על כך שמדובר במעורבות של חיזבאללה.

הפרשן הצבאי של 'כאן' רועי שרון מציין כי במידה ויתגלה כי אכן חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע הזה – ישראל צפויה להגיב. ולא רק בשביל לשמר את ההרתעה. איזה סוג של תגובה? זה עדיין לא ברור כי אינטרס לפתוח כעת במלחמה. תוצאות הפיגוע מאפשרות לישראל לקחת את הזמן ולקחת החלטות בלי לחץ. אם תהיה תגובה היא לא תהיה בטווח הזמן המיידי.

בינתיים, העיתון אל-אח'באר המזוהה ומקורב לחיזבאללה שומר הבוקר על מרחב העמימות של הארגון בנוגע לפיגוע במגידו, אך כן נכתב המשפט הבא: "אם ישראל תבצע פעולה ביטחונית/צבאית בלבנון, אז להתנגדות (חיזבאללה) תהיה תגובה ברורה".

לאחר פיצוץ המטען לפני כמה ימים, בו נפצע תושב סאלם בשנות ה-20 לחייו באורח קשה, ביצעו כוחות הביטחון סריקות וחסימות. במסגרת הפעילות אותר רכב חשוד, שהתברר לאחר מכן שלצידו היה המחבל. הוא חוסל ובאמתחתו נמצאו חגורת נפץ ואמצעי לחימה נוספים.

חיזבאללה פיגוע מטען חבלה מגידו הפיגוע במגידו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד