כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא נתניהו שהכרתי"

ראש המוסד לשעבר מצדיק בריאיון ל-CNN את סרבנות המילואימניקים

ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי התראיין ל-CNN, הצדיק את הסרבנות של חיילי המילואים, בשל כך ש"נתניהו הסתיר את תוכניתו המשפטית לפני הבחירות". עוד אמר הלוי כי "בנימין נתניהו של היום הוא לא בנימין נתניהו שהכרתי כשהוא מינה אותי לראש המוסד"

ראש המוסד לשעבר מצדיק בריאיון ל-CNN את סרבנות המילואימניקים
דובר צהל

ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי בן ה-88 מזהיר לאחרונה רבות מפני הרפורמה המשפטית והשלכותיה הביטחונות. בריאיון ל-CNN הוסיף הלוי לצאת נגד הרפורמה ומקדמיה, ותקף בחריפות את נתניהו, שכיהן כראש הממשלה במקביל לכהונתו של הלוי כראש המוסד.

הלוי נשאל האם כיום כמפקד היה מאפשר לחייליו לסרב לשירות, וענה כי "יש הצדקה לסירוב. והעובדה היא שנתניהו הסתיר את התוכנית הזו שלהם לפני הבחירות וחשף אותה רק אחרי הבחירות".

"הוא ידע היטב שאם זה היה מצע הבחירות של מפלגתו והצד שלו, הוא לא היה מנצח בבחירות. ומי שמטעה את הציבור בנושא מרכזי כזה עלול גם להטעות את הציבור וגם להטעות את הכוחות המסכנים את חייהם בהערכת הביטחונית", המשיך הלוי להסביר את דבריו.

הלוי אף התייחס לנתניהו באופן אישי, ואמר כי "אני לא פסיכולוג ואני גם לא מתיימר להיות כזה. אבל אני מאמין שבנימין נתניהו של היום הוא לא בנימין נתניהו שהכרתי כשהוא מינה אותי לראש המוסד ואני מתאבל על זה. אבל אני לא יכול לקבל את זה שהוא ימשיך ולהנהיג את המדינה. ואני מאמין, אפוא, שאם לא יימצא פתרון להכניס את הפרויקט החדש הזה שלו לעטיפת ולעולם לא להיפרק, אז אני חושב שניכנס למצב של פער לא חוקתי".

ראש המוסד CNN הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד