כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ווארט מוצלח

יסגרו ווארט? מעוכבי השידוך שמנסים לעשות את הבלתי ייאמן

תוכנית חדשה בשם 'ווארט', תפגיש זוגות רווקים ורווקות מהמגזר החרדי המחפשים אחר זיווגם ההגון במשך שנים • בראיון מיוחד עם שניים מהמועמדים שבמיוני התוכנית, הם מספקים הצצה מסקרנת למה שצפוי להפוך לשיחת היום ברחוב החרדי • ההפקה מסיימת בימים אלו את שלב הליהוק ולכם יש הזדמנות למצוא את השידוך שלכם, תוך חוויה סוחפת, מרגשת ויוצאת דופן

 יסגרו ווארט? מעוכבי השידוך שמנסים לעשות את הבלתי ייאמן
פגישת שידוכים צילום: מתוך ריקוד האש ששודר ב yes

העולם החרדי זוכה בשנים האחרונות לסיקור תרבותי נרחב על גבי המסכים שלנו. אנו נחשפים במדיות התקשורת השונות לכתבות, תחקירים וסדרות המספקים הצצה מרתקת לתהליכים המתרחשים בחברה החרדית על כל גווניה.

אחת מחברות ההפקה שאחראית לכמה מנכסי צאן הברזל בגזרה הזו, הינה 'קומא סטודיוס' שהביאה למסך את 'עוד ניפגש' (בימים אלו עומלים על עונה שלישית שלה י.א) אשר הפגישה משפחות עם ילדים שהתרחקו מהדרך וניתקו קשר עם המשפחה.

מיזם חדש של חברת ההפקות בשם 'ווארט' צפוי גם כן לכבוש את המסכים, הפעם תוך הענקת זרקור ייחודי על תהליך השידוכים במגזר החרדי, על מנת לספק רגע מאושר ומדהים על המסך בו בחור ובחורה יסגרו 'ווארט' ויתחתנו כדת משה לעיני עם ישראל.

לשם כך יצרו בהפקת התוכנית קשר עם השמות הבולטים ביותר בקרב השדכניות והשדכנים במגזר החרדי אשר יצרו מאגר עצום של בחורים ובחורות פוטנציאלים מכלל העדות והקהילות המרכיבות את החברה החרדית וערכו התאמות והצלבות רבות מתוך הרשימה הגדולה.

ראיינו שניים מתוך המועמדים שבמיוני התוכנית - חיה ואליקים (שמות בדויים) שמצפים למצוא את זיווגם, אחר אין ספור ניסיונות כושלים בעברם ויקוו בקו הסיום לשבור כוס מתחת לחופה.

רוצים גם אתם לקחת חלק בפורמט הייחודי?
צרו קשר עם
 מערכת ווארט: 053-963-4490


"נפגשתי כבר עם 53 בחורים", משתפת חיה בהיסטוריית השידוכים הפורה שלה בפתח השיחה עמה. "אני מהאלה שסופרות…".

איך מייצרים אנרגיה להיפגש כל כך הרבה פעמים?

"כמובן שבאיזשהו שלב ישנה שחיקה וגם יאוש, בפרט אחרי פעמים שבהם כמעט סגרתי שידוך וזה ירד ברגע האחרון, אבל בסוף יש את הרצון למצוא את הזיווג שלך וצריכים להמשיך בתהליך. אין ברירה".

את חושבת שהתוכנית תסייע לך בתהליך?

"אני כבר מרגישה שהיא סייעה לי. הם עשו כאן עבודת עומק רצינית שכוללת תשאול מפורט, הפגישו אותי עם פסיכולוגית ויועצת רגשית שסייעה להבין אילו נקודות רגישות אצלי והיכן אני מרגישה 'תקועה' עדיין בהיבט הזה של למצוא את השידוך המתאים וכן הפגישו אותי עם שדכנית אישית שהולכת להפעיל שדכנים נוספים שיעבדו רק עבורי, כך שמאגר השמות וההצלבות הוא עצום. עברתי משולי הפנקס של השדכניות למרכז הרשימה".

במרכז הפורמט של הסדרה צפויים כאמור להפגיש בחור ובחורה לפגישת שידוך סטנדרטית, עם שני שינויים מהותיים לעומת מה שאנו מכירים בעולם השידוכים הקונבציונלי. ראשית כל, על כל זוג להיפגש מינימום של 4 פגישות. אין להוריד אחרי פגישה אחת בלבד. אחר שטובי המוחות ערכו התאמות מדוקדקות בין בני הזוג מתוך מאגר 'הצעות' גדול במיוחד, הם יצטרכו להעניק להזדמנות הזו את מלוא הצ'אנס.

ההבדל המהותי השני בקונספט של השידוך, נוגע כמובן לעובדה שהפגישות יערכו לפחות בחלקן, לעיני מצלמות.

איך זה מבחינתך בתור בחורה חרדית להיחשף כך לעיני המצלמה?

"בהתחלה היה כמובן חשש. זה נשמע כמו פער גדול מדי לגשר מעליו. אבל כשניגשתי לדבר הזה גיליתי אנשים מדהימים, מתחשבים ורגישים שבהחלט מבינים את הצרכים והם באים כדי לסייע ולתמוך ולהיות קשובים היכן שצריך. גם המפגש מול השדכנית האישית העניק לי את התחושה כי זו הסביבה הטבעית שלי. הן גם הבהירו לי כי הבחורים שמתקבלים לתוכנית אלו רק בני תורה איכותיים, שגם כן עוברים סינון מוקפד ביותר על ידי צוות ההפקה והחלטתי ללכת על זה". עוד מוסיפה, "אני מניחה שגם אם לא אמצא את הזיווג כאן, אני אקבל הזדמנות להציג את עצמי ואולי דרך החשיפה הזו להגיע לבחור המתאים".

גם אליקים, בוגר ישיבה מוכרת מאוד בירושלים, לא חש כי החשיפה אינה תואמת את אופיו החרדי.

"אם לפני עשר שנים היית מציע לי להשתתף בתוכנית כזאת, הייתי כנראה צוחק עליך. אבל כיום התוכן המשודר עבר שינוי דרסטי", טוען. 

מהו היתרון המרכזי בשיטת השידוכים החרדית לטעמך אותו רוצים להראות על המסך?

"תראה, בסוף כל אחד מבין שההיכרות המוקדמת עם בן או בת זוג, היא לא ערובה לחיי זוגיות מושלמים. גם חילונים שמכירים הרבה זמן לפני החתונה מוצאים את עצמם לא מסתדרים במקרים רבים. לכן השיטה החרדית גורסת שצריך קודם כל לברר היטב על הצד השני, להכיר את התכונות המרכזיות שלו, לבחון את הכימיה הבסיסית, לראות שהכוונות וההשקפות משותפות וכך להחליט שבונים בית משותף עם עבודה עצמית של שני הצדדים".

לדברי אליקים הוא מסוג המעוכבים המוגדרים 'הבררניים'. אלו שלא מצליחים לסגור ווארט בשל סף דרישות לפעמים בלתי הגיוני. "בתוכנית הזאת חשתי במין פתיחות שלא הייתה לי לפני כן. הסברתי לשדכן האישי שלי את הדרישות החשובות לי וניתחתי איתו יחד אלו נקודות קריטיות עבורי במציאת בת זוג ואני במתח כבר לראות מה הוא ושאר השדכנים ימצאו לי…".

"אחרי שנים של יובש, של פגישות שהורדתי על אוטומט בגלל חוסר חשק, אני מרגיש כי הפורמט הזה נותן לי מן דרייב כזה ואני מצפה לחוויה מרגשת ביותר". חותם בסיום השיחה.

רוצים גם אתם לקחת חלק בפורמט הייחודי? צרו קשר עם צוות התוכנית שיחזור אליכם תוך דיסקרטיות מובטחת ומי יודע, אולי בעתיד הלא רחוק תסגרו ווארט…..

ליצירת קשר טלפוני חייגו: 053-963-4490

ניתן להשאיר פרטים ואנו ניצור איתכם קשר>>>

וורט עוד ניפגש מעוכבי שידוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!