י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לראשונה מאז המלחמה

ישראל אישרה מכירת מערכת הגנה לאוקראינה

לראשונה מאז המלחמה ישראל מאשרת מכירת ציוד הגנתי לאוקראינה. מדובר במערכת שמפילה מל"טים באמצעות לוחמה אלקטרונית ונועדה להגן מתקיפת מל"טים מתוצרת איראן  

ישראל אישרה מכירת מערכת הגנה לאוקראינה
מכ"ם מסוג MMR צילום: התעשייה האווירית

ישראל אישרה שני רישיונות ייצוא ביטחוני למכירת מערכות הגנה מפני כלי טיס בלתי מאוישים לאוקראינה כדי לסייע למנוע התקפות שמבצעת רוסיה באמצעות מל"טים איראנים נגד תחנות כוח ומתקני תשתית חשובים במדינה. כך דווח באתר 'וואלה'.

זו הפעם הראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר אשתקד שבה ישראל נותנת רישיונות ייצוא ביטחוני לעסקאות למכירת ציוד צבאי לאוקראינה. לפי בכירים ישראלים ואוקראינים ששוחחו עם אתר 'וואלה' רישיונות הייצוא נתנו לחברת אלביט ולחברת רפא"ל ששתיהן מפתחות מערכות הגנה מפני מל"טים שעשויות להתאים לצרכים של צבא אוקראינה.

הרב משה ראובן אסמן רבה הראשי של אוקראינה שקרא בעבר לישראל למכור מערכות הגנה לאוקראינה: "אני רוצה לברך את ידידי ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו וחברי שר החוץ מר אלי כהן על ההחלטה החשובה לאשר רישיונות למכירת מערכות הגנה מפני מל"טים לאוקראינה. זה יסייע להתמודד עם התקפות של רוסיה באמצעות מל"טים איראנים נגד התשתיות במדינה. החלטה הזאת תציל חיים רבים של גברים, נשים וילדים שנהרגים מידי יום ללא שום סיבה. ציפינו לזה הרבה זמן שישראל תעזור לאוקראינה, זאת עזרה לא רק לאוקראינה אלא גם לישראל, נגד האויב המשותף, שלטון הרשע של איראן".

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד