כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מבוקש לידי שכירי החרב

פרס של 15 מיליון דולר על ראשו של השר האיטלקי

קבוצת שכירי החרב הרוסית כח וגנר הודיעה כי תתן פרס של 15 מיליון דולר למי שיביא לתפיסתו או למותו של שר ההגנה האיטלקי גידו קרוסטו. השר האשים את הקבוצה בגרימת גל ההגירה לאיטליה

פרס של 15 מיליון דולר על ראשו של השר האיטלקי
מהגרים צילום: Pixabay

לאחר ששר החוץ האיטלקי האשים את קבוצת וגנר הרוסית שהם אחראים להגעת מסתננים מאפריקה כדי לפגוע באירופה, כח וגנר הודיעו על פרס של 15 מיליון דולר למי שיביא לתפיסתו או למותו של שר ההגנה האיטלקי גידו קרוסטו. שהאשים את הקבוצה בגרימת גל ההגירה המוגבר לאיטליה, כך נכתב בדו"ח של שירותי הביון האיטלקיים.

הידיעה על הפרס התקבלה על ידי המודיעין האיטלקי לפני כעשרה ימים, אך לא פורסמה לציבור עד השבוע. קרוסטו האשים את וגנר בגידול מהגרים מאפריקה באיטליה.

על פי נתוני משרד הפנים, ההגירה עלתה ל-20,021 מהגרים בין ה-1 בינואר ל-15 במרץ 2023, בהשוואה ל-6,263 מהגרים שהגיעו לארץ באותה תקופה ב-2022 ו-6,041 ב-2021.

ביום שני האחרון אמר קרוסטו שוגנר, קבוצת שכירי חרב שלבעליה יש קשרים הדוקים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עומדת מאחורי גל הגעת המהגרים שגרמה לסערה פוליטית הן באיטליה והן באירופה, כמו גם לעשרות מקרי מוות בשל טביעה.

"אני חושב שכעת ניתן לומר בוודאות שהגידול האקספוננציאלי בתופעת ההסתננות מחופי אפריקה היא גם במידה לא מבוטלת, חלק מאסטרטגיה ברורה של לוחמה היברידית שדיוויזיית וגנר מיישמת, תוך שימוש בכמה מדינות אפריקאיות".

הוא הוסיף כי האיחוד האירופי, נאט"ו והמערב, בדיוק כפי שהם הבינו שהתקפות סייבר הן חלק מהסכסוך העולמי האוקראיני המתמשך, צריכים להבין שהחזית הדרום אירופית הופכת מסוכנת יותר.

"הם צריכים לשים לב שהגירה בלתי מבוקרת ומתמשכת, המתווספת למשבר הכלכלי והחברתי, הופכת לדרך לפגוע במדינות החשופות ביותר, בראש ובראשונה באיטליה", הוסיף.

קרוסטו קרא גם לבעלי ברית, לרבות חברי נאט"ו, להגביר את התמיכה ולסייע בנטל הבעיות המתעוררות.

כוחות וגנר הואשמו בפעילות במספר מדינות אפריקאיות כולל לוב, מאלי והרפובליקה המרכז אפריקאית. הם גם מובילים את הניסיון של רוסיה לכבוש את העיר בחמוט שבאוקראינה.

הערות דומות הגיעו גם משר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאג'אני שאמר לתקשורת במהלך ביקור בישראל כי "זה מדאיג שרבים מהמהגרים המגיעים לאיטליה מגיעים מאזורים "שנשלטים על ידי קבוצת וגנר".

כתגובה, ראש וגנר יבגני פריגוז'ין פרסם תגובה עמוסת קללות בערוץ הטלגרם שלו, הכחיש כל מעורבות וכינה את השר במילים שהן עלבון קשה ברוסית.

"קרוסטו צריך להסתכל פחות לכיוונים אחרים ולטפל בבעיות שלו, שכנראה לא הצליח לפתור. אנחנו לא מודעים למה שקורה עם משבר ההגירה, אנחנו לא מתמודדים עם זה. יש לנו הרבה מהבעיות שלנו להתמודד איתן", הוסיף פריגוז'ין.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר איטליה מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד