כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סין מבקשת את הסגרתו

מיליארדר נעצר באשמת הונאה של מיליארד דולר

ארה"ב עצרה גבר סיני באשמת הונאה של מיליארד דולר. העצור מוכר בקשריו עם דמויות של ממשל טראמפ כולל סטיב באנון יועצו שעורר מהומות רבות. הוא נעצר בחשד למעילה במיליארד דולר

מיליארדר נעצר באשמת הונאה של מיליארד דולר
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

מיליארד סיני, גואו וונגוי, בן 54, נעצר בארה"ב באשמת מעילה של מיליארד דולר, כתב אישום הוגש נגדם בבית משפט פדרלי במנהטן, הם מואשמים בפשעים שונים, כולל העברות לא חוקיות, שימו פסול בניירות ערך והונאת בנק.

התובעים בארה"ב אמרו כי כתב האישום נובע מתוכנית מורכבת שבה גואו שיקר למאות אלפי לקוחות באינטרנט בארה"ב וברחבי העולם לפני שהפקיע מאות מיליוני דולרים שלא כחוק.

התובע הפדרלי הבכיר במנהטן, דמיאן וויליאמס, אמר בהודעה שגואו הואשם ב"ציפוי כיסיו בכסף שגנב, כולל רכישה לעצמו ולקרוביו, אחוזה בשטח 50,000 רגל מרובע, פרארי בשווי 3.5 מיליון דולר. ואפילו שני מזרנים של 36,000 דולר, ומימון יאכטה יוקרתית של 37 מיליון דולר".

גואו הוא בין האנשים העשירים ביותר בסין. הוא עזב ב-2014 במהלך חקירה נגד שחיתות בראשות הנשיא שי ג'ינפינג שעצר אנשים קרובים לגואו, כולל פקיד מודיעין בכיר. הרשויות הסיניות האשימו את גואו בחטיפה, שוחד ועבירות אחרות.

מאז, היה מבוקש מאוד על ידי סין, והסתמך על ארה"ב שתגן עליו. כשהוא חי בניו יורק כנמלט ​​הוא הפך למבקר גלוי של המפלגה הקומוניסטית השלטת ופיתח קשר הדוק עם סטיב באנון, האסטרטג הפוליטי לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ. גואו ובאנון ב-2020 הכריזו על ייסוד יוזמה משותפת שלדבריהם נועדה להפיל את ממשלת סין.

גואו טען שההאשמות נגדו בסין היו שקריות, ואמר שהן נועדו להעניש אותו על כך שפרסם בפומבי את השחיתות שם ומתח ביקורת על דמויות מובילות במפלגה הקומוניסטית. במשך שנים, המקרה שלו היה נושא לוויכוח בשאלה האם סין מנצלת לרעה את מאמצי שיתוף הפעולה הבינלאומיים לאכיפת החוק, כולל האינטרפול, בבקשת מעצרו. הוא ביקש מקלט מדיני בארה"ב, ואמר שהוא חושש שאם ייאלץ לעזוב את המדינה, זה עלול להוביל למעצרו במדינה עם פחות כוח להתנגד לדרישות סיניות.

התובעים בארה"ב מאשימים את גואו בכך ששיקר לקורבנותיו, והבטיחו להם תשואה מוגזמת אם הם ישקיעו כסף בחברת המדיה שלו. התובע וויליאמס אמר כי, בין ספטמבר 2022 לחודש הזה, ממשלת ארה"ב תפסה כ-634 מיליון דולר מ-21 חשבונות בנק, המראים את רוב ההכנסות מההונאה של גואו.

סין מיליארדר ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד