ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"מודאגים ממה שקורה"

שולץ: "דונו בהצעות הנשיא" | נתניהו: "ישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית"

נתניהו וקנצלר גרמניה נועדו בברלין ולאחר מכן כינסו מסיבת עיתונאים ונשאו הצהרות. הקנצלר שולץ: "מודאגים ממה שקורה. כחברים של ישראל אנו אומרים לה - דונו בהצעות הנשיא" • ראש הממשלה נתניהו השיב: "הנהגתי את המדינה במשך 16 שנה ועזרתי להפוך אותה ליותר ליברלית"

שולץ: "דונו בהצעות הנשיא" | נתניהו: "ישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית"
נתניהו ושולץ צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) הצהרה מברלין לצידו שן קנצלר גרמניה אולף שולץ, בתום פגישה מדינית בין השנים. הקנצלר התייחס לסוגיית הרפורמה המשפטית והפציר בראש הממשלה הישראלי לשקול את 'מתווה העם' שהציג אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג.

"כחברים של ישראל אנו שותפים לערכים הדמוקרטים מודאגים ממה שקורה בישראל. חירות למערכת המשפטית זה חיוני ועל כך מדבר הרצוג ויבטיח שלא יהיה קיטוב. הניסיון של הרצוג להביא לפתרון. כחברים של ישראל אנו אומרים לה - דונו בהצעות הנשיא".

נתניהו השיב: "ישראל היא דמוקרטיה וישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית. הנהגתי את המדינה 16 שנה ועזרתי להפוך אותה ליותר ליברלית. מנסים לצייר כאילו ואנחנו פוגעים במערכת המשפט זה לא נכון. יש לה חוזק אך יש שחושבים שהיא חזקה מדי. אנחנו מנסים לאזן את המערכת כמו כל דמוקרטיה. הרבה לא מכירים את הרפורמה שלנו. הרעיון שמוצג בישראל כאילו אנו נגד הדמוקרטיה לא נכון. ישראל תהיה דמוקרטיה חזקה כמו שהייתה בעבר".

בפתח הצהרתו אמר שולץ: "גרמניה ניצבת לצד מדינת ישראל. בפגישה דנו בהרבה נושאים. אנחנו חולקים עם ישראל את הדאגה לגבי הצעדים המסלימים של איראן באחרונה. לאיראן אסור שיהיה נשק גרעיני. התפקיד שלנו הוא למנוע זאת. אנו מגנים את פעולות המשטר האיראני נגד האזרחים שלו".

שולץ התייחס למתיחות הביטחונית ואמר: "אנו מודאגים מההסלמה במזרח התיכון. הבעתי צער והלם מהפעולות הטרור האחרונות נגד ישראל. אנחנו תומכים בפתרון שתי המדינות, ששני העמים יחיו יחד. גרמניה קוראת לצדדים להימנע מפעולות חד צדדיות שיסכנו את שתי המדינות כולל בניה בהתנחלויות".

ראש הממשלה נתניהו אמר בהצהרה: "החברות בין המדינות חזקה. יש עבר קשה אבל תקוות לעתיד טוב יותר, ובשם ישראל אני מביע את הערכתי למחויבות שלך לביטחון ישראל, ועל העמידה שלך נגד אנטישמיות. אני רוצה לעבוד איתך כדי להעמיק יחסים כלכליים".

נתניהו הוסיף: "יחד נוכל לעבוד למען עתיד משותף טוב יותר כנגד סכנות ואיומים משותפים, והדבר הכי מסוכן זה איראן הניסיון שלה להשיג נשק גרעיני. עמדנו הבוקר ברציף שממנו נשלחו למחנות המוות, זו הייתה אידיאולוגיה שרצתה למחוק את היהודים בעולם. היום יש משטר שרוצה להשמיד את המדינה היהודית".

נתניהו הבהיר: "נעשה הכול שזה לא יקרה ולא נאפשר שואה שנייה, ונמנע מאיראן נשק גרעיני. מעדיפים שזה יעקרה בסיוע העולם. היא הופכת למדינת סף עם רצון ברור להשמיד ישראל ולסכם כל מי שמבין איראן לישראל גם גרמניה עלינו לוודא שלא תחצה את הסף".

"נעשה הכול להתגונן מפני השמדה ונפעל נגד התוקפנות שלה באזור אנחנו מודאגים מאלה שרוצים להבעיר את השטח. התנהגתי את ישראל הרבה שנים כרגע יש אתגר ננסה לשמור על שלום ושקט. דיברנו על הסיוע הישראלי לאוקראינה ועל עסקת החץ עם גרמניה", אמר.

בנימין נתניהו אולף שולץ הרפורמה המשפטית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד