כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפנטגון פרסם

תיעוד דרמטי: כך הפילה רוסיה את המל"ט האמריקני

מטוס קרב רוסי השתמש בפליטת דלק על מנת לרסק את המל"ט מעל הים השחור. הבית הלבן תקף את פעולותיה של מוסקבה: "לא בטוחות, לא מקצועיות ופזיזות"

תיעוד דרמטי: כך הפילה רוסיה את המל"ט האמריקני
רגע יירוט המל"ט צילום: צבא ארה"ב

הפנטגון פרסם תיעוד של הפלת המל"ט האמריקני על ידי מטוס של חיל האוויר הרוסי מעל הים השחור. מטוס קרב סוחוי-27, חלף סמוך למל"ט מדגם "ריפר" של חיל האוויר האמריקני מעל הים השחור. המטוס הרוסי נראה מרוקן דלק בסמוך למל"ט ואז חולף במהירות על פניו, מה שגרם לו ליפול.


הבית הלבן תקף את פעולותיה של מוסקבה אותן כינה "לא בטוחות, לא מקצועיות ופזיזות" בעוד משרד ההגנה הרוסי הכחיש שהמטוס שלה בא במגע עם המל"ט. אבל צילומים דרמטיים שפורסמו מראים את המטוס הרוסי פולט דלק מעל המל"ט, מה שגורם לניתוק מערכות המצלמה שלו.

מטוסים רוסיים ואמריקאיים פועלים מעל הים השחור במהלך מלחמת רוסיה באוקראינה, אך זהו האירוע הראשון מסוגו מאז החלה המלחמה והמקרה מאיים להגביר עוד יותר את המתיחות בין שתי המדינות.

כזכור המל"ט MQ-9 Reaper מתוצרת ארה"ב - ושני מטוסי Su-27 רוסיים טסו ביום שלישי האחרון מעל המים הבינלאומיים מעל הים השחור, כאשר אחד מהמטוסים הרוסים טס בכוונה ליד המל"ט והשליך דלק על כלי הטיס הבלתי מאויש, כך נמסר בהצהרה של פיקוד אירופה האמריקאי.

מזכיר מועצת הביטחון הרוסית אמר כי רוסיה עשויה לנסות להשיג את שברי המל"ט כדי לחקור אותו. "אני לא יודע אם נוכל להשיג את זה או לא, אבל אנחנו צריכים לעשות את זה ובהחלט נבדוק את זה", אמר ניקולאי פטרושב בטלוויזיה הממלכתית הרוסית.

מהקרמלין נמסר כי ההחלטה אם להוציא את חלקי המל"ט מהים השחור תגיע ממשרד ההגנה הרוסי. "זו זכותו של הצבא. אם הם מאמינים שזה נחוץ לאינטרסים שלנו ולביטחון שלנו בים השחור, הם יעשו את זה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לכתבים בשיחת ועידה. פסקוב אמר שהוא לא יודע מה החליט הקרמלין.

 

 

 

 

ארה"ב צבא ארה''ב רוסיה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד