כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוגשה תלונה במשטרה

גרפיטי על דלתות בית כנסת: נאצות נגד ח"כים חרדים

כחלק מההפגנות שנערכו היום נגד הרפורמה המשפטית, ריססו מפגינים ששהו בהוד השרון כתובות גרפיטי על דלתות בית הכנסת המרכזי. בתגובה, ראש העיר הגיש תלונה במשטרה על השחתת מבני ציבור: "אין מקום לפגוע במבני ציבור, בתי ספר או בתי כנסת המהווים מקום בטוח עבור כלל האוכלוסיה בהוד השרון"

גרפיטי על דלתות בית כנסת: נאצות נגד ח"כים חרדים
כתובת הנאצה על דלתות בית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

מוחים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו היום (חמישי) לבית הכנסת המרכזי של הוד השרון, כחלק מיום השיבושים, וריססו על דלתותיו כתובות גרפיטי שנכתב בהן "תתנגדו". מתפללי בית הכנסת נדהמו לראות כתובות אלו כשהגיעו להתפלל בבוקר.

"הזדעזענו הבוקר לראות את הפגיעה וההשחתה בבית הכנסת", הגיבו מתפללי בית הכנסת והמשיכו: "בית הכנסת משמש מזה כ-100 שנה מקום של חיבור תפילה מסורת ואהבה - מקום של כולם, ויש להשאירו מחוץ למחלוקות פוליטיות. אנו קוראים למשטרה ולעירייה למצוא את המשחיתים ולוודא כי מעשים כאלו לא יישנו".

אמיר כוכבי, ראש העיר הוד השרון הגיש תלונה על השחתת מבני ציבור. בפוסט בפייסבוק שהתייחס להשחתת בית הכנסת ומבנים נוספים כתב: "בין אם מחאה או פרובוקציה לשמה - אין מקום לפגוע במבני ציבור, בתי ספר או בתי כנסת המהווים מקום בטוח עבור כלל האוכלוסיה בהוד השרון".

"לאחר בדיקת המשטרה ואישורה - הגרפיטי יצבע בחזרה ואני מקווה שבעזרת המצלמות המשטרה תמצא את מי שפגעו במבני הציבור. רואה שיש ברשתות נסיונות להפוך (גם) את זה למלחמה בין תושבות ותושבים. לא ניתן. הוד השרון היא עיר של קהילות שיודעות לפתח ייחודיות אך גם לחיות יחד וכך ישאר", המשיך וכתב.

יהודה ולד, ‏מנכ"ל מפלגת "הציונות הדתית" הגיב: "תמונות קשות הבוקר מהוד השרון. ריססו וחיללו את בית הכנסת המרכזי בעיר. המחאה חצתה את כל הקוים האדומים. ואין אף מבוגר אחראי בשמאל שיפסיק את מסע ההסתה והשנאה ויגיד תעצרו! אחים אנחנו".

בנוסף אלמונים ריססו היום כתובות נאצה נגד יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן, נגד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, ונגד חבר הכנסת משה גפני, בפארק ברוקלין בבני ברק.

 

 

כתובות נאצה הרפורמה המשפטית משה גפני שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד