כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הרפורמה תרוכך?

נתניהו בתדרוך לעיתונאים: "אי אפשר להתעלם ממה שקורה בעם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי מתווה הנשיא לא מקובל על הקואליציה. לדבריו, עם הצגת המתווה של הרצוג "הוחמצה הזדמנות גדולה לפשרה". עם זאת הבהיר כי הוא תומך בריכוך הרפורמה מכיוון ש"אי אפשר להתעלם ממה שקורה בעם" והוסיף:  "נעשה זאת בצורה אחראית"

נתניהו בתדרוך לעיתונאים: "אי אפשר להתעלם ממה שקורה בעם"
ראה"מ נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בברלין אמר הערב (חמישי) בתדרוך לכתבים כי המתווה שהציג נשיא המדינה בנוגע לרפורמה המשפטית לא מקובל על הקואליציה.

נתניהו הוסיף: "אני לא בטוח שזה 'מתווה חצי העם' אפילו. מה שהובא בפני הנשיא מצד הקואליציה בנוגע לוועדה למינוי שופטים כלל מתווה של שני שלבים - תיקון מידי מסוים ואח"כ איזון. הנשיא שמע את הדברים האלה ושם אותם בצד". לטענת נתניהו, עם הצגת המתווה של הרצוג "הוחמצה הזדמנות גדולה לפשרה". 

נתניהו הבהיר מנגד כי, "אי אפשר להתעלם ממה שקורה בעם". ראש הממשלה ציין כי הוא תומך בהקלה של הרפורמה המשפטית, אך יחד עם זאת הבהיר, "צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו, ונעשה זאת בצורה אחראית".

בתוך כך, גורם מדיני בכיר בפמליית נתניהו בברלין ציין כי "זו לא הצעת פשרה אם צד אחד לוקח אותה והשני דוחה. אנחנו נמשיך לנסות". הגורם התייחס לניהול של הצגת הרפורמה המשפטית והעריך כי נתניהו היה עושה זאת בדרך אחרת. "זה היה נראה אחרת", העריך. הוא ציין גם כי ראש הממשלה היה מעלה הצעות שמאזנות את הוועדה לבחירת שופטים, והבהיר מבלי לפרט: "היו הצעות כאלה".

הגורם המדיני סיפר גם על הפגישה בין נתניהו לקנצלר גרמניה אולף שולץ, ואמר כי "בעולם חוששים שישראל תהפוך למדינת הלכה. זה אבסורד". הוא ציין

לטענת הגורם: "זו לא הצעת פשרה אם צד אחד לוקח אותה והשני דוחה. זה לא 'מתווה העם', זה אפילו לא 'מתווה חצי העם'. זו הזדמנות שהוחמצה בין שלטון הרוב לזכויות המיעוט. אנחנו נמשיך לנסות, אני מניח".

בנימין נתניהו ביקור מדיני הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד