ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"צעד חשוב"

ישראל ופולין הסכימו על החזרת משלחות הנוער

משלחת ישראלית הגיעה להסכמות ראשוניות עם ממשלת פולין שפתרו את הסוגיות הנוגעות לאבטחת המשלחות ולתכני הביקורים של בני נוער ישראלים במחנות ההשמדה. שר החוץ אלי כהן: "חזרת המשלחות היא צעד חשוב לקראת פתרון למשבר ביחסים עם פולין"

ישראל ופולין הסכימו על החזרת משלחות הנוער
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז) עמד היום בראש משלחת הכוללת נציגי משרד החוץ, משרד החינוך והשב"כ אשר ביקרה בוורשה, נפגשה עם נציגי ממשלת פולין והגיעה להסכמות עקרוניות שיאפשרו את חזרת משלחות הנוער הישראליות לפולין.

שר החוץ אלי כהן הגיב להסכמות ואמר כי "חזרת משלחות הנוער לפולין היא החלטה חשובה הן מבחינה חינוכית והן מבחינה לאומית. שימור זכרון השואה הוא אחד הצירים המרכזיים בעבודת משרד החוץ. אנחנו נמשיך לקדם פתרון למשבר ביחסים עם פולין. אני מברך את מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), את שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב ליבנה וצוות השגרירות ואת חברי המשלחת ממשרדי החוץ, החינוך והשב"כ על ההישג".

בשיחות שהתקיימו במשרד החוץ הפולני, הסכימו נציגי השב"כ עם מקביליהם הפולנים על מתווה אבטחת המשלחות ונציגי משרד החוץ והחינוך הובילו את הדיון בתכני המשלחות שימשיכו לעסוק בשימור זכרון השואה ולימוד ההיסטוריה של העם היהודי בפולין.

שר החינוך יואב קיש בירך על ההחלטה ואמר: "אני מברך על ההחלטה להחזיר את משלחות התלמידים לפולין, מדובר בהחלטה משמעותית ביותר בעלת חשיבות לאומית וערכית יוצאת דופן. מודה לשר החינוך הפולני על העבודה המשותפת לאורך הדרך שתרמה להצלחת החזרת המשלחות. אני רואה חשיבות רבה בהנחלת זכרון השואה ולימוד מורשתנו כעם לכלל תלמידי ישראל".

פסח האוספטר, יו"ר פורום רום הגיב ומסר: "תנועות הנוער נערכות באופן מיידי להשבת המסעות, בעבודה משולבת אל מול הצוותים המקצועיים במשרד החינוך. חזרת בני הנוער למסעות הזיכרון על אדמת פולין מהווה הישג כביר לחיזוק החוסן והמחוייבות של בני הנוער, למימוש החזון הציוני והנחלת ערכים אלו לדורות הבאים".

אלי כהן יואב קיש פולין אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד