כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ראשי האופוזיציה בהצהרה

יאיר לפיד תוקף: "נתניהו איבד שליטה"

ראשי האופוזיציה התכנסו להצהרה משותפת בה התייחסו למתווה הנשיא ולדחייתו על ידי הקואליציה. לפיד: "המסכות הוסרו, לממשלה אין עניין בהידברות". גנץ: "מבקש לפנות לאחיי החרדים ולשאול אותם, כשתקום ממשלה אחרת - מי יגן עליכם?"

יאיר לפיד תוקף: "נתניהו איבד שליטה"
ראשי האופוזיציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראשי האופוזיציה מסרו הערב (חמישי) הצהרה משותפת והתייחסו ל"מתווה העם" שהציג הנשיא לפשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית, אשר נדחה על ידי ראש הממשלה והקואליציה.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר: "המתווה שהציג אתמול הנשיא הוא לא מושלם, הוא לא מה שרצינו, אבל הוא פשרה הוגנת שמאפשרת חיים משותפים. האלטרנטיבה היא פגיעה אנושה בכלכלה, פגיעה בביטחון הלאומי, ועם זועם, מבולבל וקרוע לגזרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להצהרת ראשי האופוזיציה מברלין ואמר: "אני מברך על כך שהאופוזיציה סוף סוף מודה שיש צורך ברפורמה משפטית. אבל המתווה שהציג הנשיא אתמול היה חד צדדי לגמרי איך אנחנו יודעים? כי צד אחד מקבל את זה וצד שני לא מקבל את זה. זה חבל, זו הזדמנות שהוחמצה".נתניהו הוסיף: "אנחנו קיבלנו מנדט מהבוחר, אנחנו נממש אותו. אנחנו נעשה את זה בצורה אחראית. אני עדיין מקווה לדבר ולהידבר עם כל מי שרוצה להגיע לפתרון מוסכם ולפתרון אחראי. בכל מקרה אנחנו נפעל לפי המנדט שלנו כדי לקדם פתרון כזה

לפיד תקף בהצהרה: "לממשלה לקח אתמול 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. הם אפילו לא טרחו ללמוד אותו. כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל, יחד עם כל מי שרוצה שישראל תשאר מדינה דמוקרטית".

לדברי לפיד: "המסיכות הוסרו אמש. ברגע האמת התברר שלממשלה אין שום עניין בהידברות. נתניהו חלש ואיבד שליטה על ממשלתו. לוין ורוטמן הם השליטים האמיתיים, והם לא רוצים פשרה ולא רוצים דמוקרטיה".

עוד אמר לפיד: "מיליוני אזרחים ישראלים מרגישים היום חרדה וזעם. הממשלה מפנה להם עורף, מבזה את הערכים הכי מקודשים שלהם. הבטחון והכלכלה מוזנחים. כל מה שמעניין את הקואליציה זה אמוק חקיקה שמפרק אותנו מבפנים".

לטענתו: "אנחנו מקבלים את מתווה הנשיא מפני שבמלחמת אחים יהיו רק מפסידים. מפני שלהבדיל מהממשלה יש לנו אחריות לאומית. מפני שמה שמונח מנגד, מה שמובילים לוין ורוטמן, הוא סוף הרעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ אמר בהצהרה: "מתווה הנשיא הדליק את האור למשך דקות ספורות – ולא חלפו כמה רגעים, עד שנטרקה הדלת. אני קורא מכאן לנתניהו ולכל סיעות הקואליציה, לגלות מנהיגות, להסתכל על המציאות – ולעצור. אני אומר לנתניהו, זהו לא מתווה החלומות של אף צד, אבל האלטרנטיבה, בהקשרי ההשפעה על ישראל, בתוכה ומחוצה לה, קשה והרסנית".

גנץ הוסיף: "אנחנו עומדים בפני אתגרים ביטחוניים אדירים, בתקופה רגישה ומתוחה - הטרור משתולל ברחובותינו, איראן דוהרת לעבר סף גרעיני, והעולם כולו מתנהל בצל המלחמה באוקראינה".

הוא תקף: "מול אלו חייבים לצופף שורות – ונתניהו ושותפיו מפרקים אותן לגורמים. אנחנו, אני - תמיד אתייצב כשסכנה ביטחונית תגיע מאויב – אסור שנגיע למצב שאויבנו יזהו חולשה בתוכנו".

גנץ פנה לחרדים ושאל: "אני מבקש לפנות לאחיי החרדים ולשאול אותם – כשתקום ממשלה אחרת - מי יגן עליכם כשיחליטו חלילה לשלול את זכות הבחירה של מי שלא יסכים ללמוד לימודי ליב"ה או להתגייס?".

יו"ר ישראל ביתנו  ח"כ אביגדור ליברמן אמר בהצהרה: "היום ברור שהמנוע העיקרי לכל החקיקה המטורללת הזו, הגורם הנוקשה ביותר, הקיצוני ביותר שלא מוכן לשום פשרה הן מפלגות ש״ס ויהדות התורה".

ליברמן הוסיף: "ההתנהלות הכוחנית והדורסנות שלהן בכנסת מובילה לפגיעה במדינת ישראל, בצה״ל וביהדות. לכן, המסקנה שלי היא ברורה - אם לא נפריד בין דת למדינה לא תהיה לנו מדינה".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, תקפה את הקואליציה בהצהרה ואמרה: "ביד אחת הם מאיימים במלחמת אזרחים וביד השנייה דוחפים למלחמה כזאת - מסיתים, משקרים, מחוקקים באופן חד צדדי ובדורסנות. תפסיקו לפעול בצורה אלימה כלפי כולנו".

בהצהרה לקחו חלק ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס.

בנימין נתניהו יריב לוין שמחה רוטמן יאיר לפיד בני גנץ אביגדור ליברמן מרב מיכאלי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד