כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העימות מחריף

בן גביר מציג דרישה: פטרו את היועצת המשפטית לממשלה

השר בן גביר קורא לראשי הקואליציה לפטר את היועמ"שית, בין הייתר כי היא "מתפקדת כיושבת ראש האופוזיציה בפועל", דרש במכתב | הפרטים

השר בן גביר עם יו"ר הקואליציה אופיר כץ
השר בן גביר עם יו"ר הקואליציה אופיר כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העימות בין הממשלה ליועמ"שית מחריף: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קורא הערב (חמישי) במכתב שהוא שולח לראשי סיעות הקואליציה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיהרה, זאת עקב התנהלותה "כיושבת ראש האופוזיציה בפועל".

במכתבו לראשי הקואליציה מאשים השר כי היועמ"שית פוסלת כל חוק והחלטה של ממשלת ושרי הימין, כאשר לרוב היא אפילו לא טורחת לשוחח עם השרים לפני פסילת החלטותיהם ומדגיש כי פעילותה הפוכה לחלוטין מתקופת הממשלה הקודמת, אז הכשירה כל פעולה של הממשלה, כולל צעדים בעיתיים מאוד.

במכתבו מזכיר השר כי בהליך מינוייה אמר יו"ר ועדת האיתור השופט בדימוס אשר גרוניס כי בהרב מיארה "אינה כשירה לכהן בתפקיד".

עוד מציין השר במכתבו לחבריו בקואליציה: "התנהלותה של היועצת פוגעת לא רק במשילות ובסמכויותיו של שלטון נבחר במדינה דמוקרטית, אלא גם ביכולת השרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו".

השר בן גביר חותם את מכתבו ודורש: "אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה, גדול לעין ערוך. בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה".

איתמר בן גביר היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד