כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ברקע פרסום מתווה הנשיא

סקרים חדשים: האם קואליציית נתניהו עדיין זוכה לרוב בכנסת?

על רקע המשך המחאות וימי השיבוש נגד הרפורמה המשפטית, מתוצאות סקרי מנדטים שפורסמו הערב עולים נתונים שונים ביחס ליתרון של גוש הימין במידה והבחירות היו נערכות היום. במקביל, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נוסק | והאם המפלגות החרדיות נחלשות בעקבות הרפורמה?

סקרים חדשים: האם קואליציית נתניהו עדיין זוכה לרוב בכנסת?
שולחן הממשלה בעת השבעתה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקרים חדשים שפורסמו הערב (חמישי) מעלים נתונים שונים לגבי תוצאות הבחירות במידה והן היו מתקיימות היום. זאת ברקע הסערה סביב חקיקת הרפורמה המשפטית ופרסום מתווה הנשיא.

על פי סקר 'דיירקט פולס' בעבור חדשות 14, קואליציית נתניהו הייתה זוכה שוב בשלטון עם רוב של 62 מנדטים – שניים פחות ממספר המנדטים שהצביעו עבור הימין בבחירות האחרונות. מנגד, על פי סקר כאן חדשות גוש הימין היה מאבד משמעותית מכוחו ויורד ל-58 מנדטים.

על פי סקר חדשות 14, בחלוקה למפלגות, הליכוד בראשות נתניהו שומרת על כוחה עם 32 מנדטים, יש עתיד בראשות לפיד עם 23 מנדטים – אחד פחות ממה שיש לה כיום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 15 מנדטים - עלייה של שלושה ממנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה עם 11 מנדטים.

אחריה ברשימה – יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, הציונות הדתית עם 6 מנדטים, עוצמה יהודית עם 6 מנדטים, חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים, רע"מ עם 5 מנדטים ובל"ד קרובה מאד לאחוז החסימה עם 3% מהקולות. בניגוד לבחירות האחרונות, מרצ בראשות זהבה גלאון עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים, בעוד מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר 'כאן': 'הליכוד' נחלשת, לפיד שומר על כוחו 

על פי ממצאי סקר המנדטים של מכון 'קנטאר' עבור 'כאן חדשות', במידה והבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה ממשיכה לרדת ומקבלת 28 מנדטים, לעומת 32 שקיבלה בבחירות האחרונות. יש עתיד נחלשת לעומת הסקר האחרון שנערך בפברואר (26) ומקבלת 24 מנדטים. מי שממשיכה במגמת ההתחזקות היא, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שמקבלת 17 מנדטים.

הציונות הדתית הייתה זוכה ב-12 מנדטים, ש"ס עם 11, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, רע"ם עם 6 מנדטים, חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים, ומרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. העבודה של מרב מיכאלי לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי ממצאי הסקר, גוש נתניהו מאבד את הרוב בכנסת ומקבל 58 מנדטים בלבד. גנץ מתחזק משמעותית ל-17 מנדטים, על חשבון יש עתיד והליכוד (מנדט אחד כל אחד). יש עתיד מאבדת מנדט אחד גם לישראל ביתנו. בנוסף על פי הסקר ישנו מעבר של מנדט מהציונות הדתית לש"ס.

סקר חדשות 13: יש עתיד נצמדת לליכוד

על פי תוצאות סקר חדשות 13, במידה והבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה זוכה ב-28 מנדטים, ירידה של 4 מנדטים לעומת תוצאות הבחירות האחרונות, ואילו מפלגת יש עתיד עולה ל-27 מנדטים, לעומת 24 מנדטים שקיבלה בבחירות.

רע"מ של מנסור עבאס עולה במנדט וזוכה בסקר ל-6 מנדטים. מפלגת חד"ש-תע"ל שומרת על כוחה עם 5 מנדטים. מפלגת העבודה הייתה עולה במנדט לעומת תוצאות הבחירות ומקבלת בסקר שלנו 5 מנדטים. מרצ, כמו בבחירות האחרונות, לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר, גוש הימין בראשות רה"מ בנימין נתניהו היה זוכה ל-58 מנדטים, לעומת 57 לגוש השמאל כשבתווך מפלגת חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים.

סקר חדשות 14 נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור חדשות עכשיו 14 בתאריך ה- 16 במרץ 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 993 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.4%+- בהסתברות של 95%.

סקר כאן חדשות נערך היום בשיתוף מכון קנטאר במסגרת מדגם של 600 גברים ונשים בגילי 18 ומעלה, בדגימה אינטרנטית וטלפונית, כולל במגזר ערבי . טעות הדגימה: 3.2+.

סקר חדשות 13, נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

סקר מנדטים הליכוד יש עתיד המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד