כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סערת הרפורמה

יממה אחרי שהוצג: האם הציבור מאמין שמתווה הנשיא הגון לצדדים?

יממה אחרי שהוצג, הסקרים נעלים נתונים שונים על השאלה כמה הציבור מאמין שהמתווה הגון לשני הצדדים. בתוך כך, רוב הציבור מאמין כי האיום המשמעותי ביותר על ישראל בימים אלו, היא המחלוקת הפנימית

יממה אחרי שהוצג: האם הציבור מאמין שמתווה הנשיא הגון לצדדים?
הנשיא הרצוג בהצהרה צילום: לע"מ

יממה לאחר שנשיא המדינה פרסם את מתווה הפשרה לרפורמה במערכת המשפט, סקרים שונים שפורסמו מעלים נתונים שונים לגבי התייחסות הציבור למתווה הפשרה.

על פי סקר חדשות 14, 51% ממשתתפי הסקר השיבו כי המתווה מוטה לטובת מתנגדי הרפורמה, לעומת 37% שטענו כי המתווה מאוזן. 6% השיבו כי המתווה מוטה לטובת תומכי הרפורמה ו-5% השיבו כי אינם מכירים את פרטי המתווה.

בחלוקה לקואליציה ואופוזיציה, 87% מתומכי הקואליציה השיבו כי המתווה מוטה לטובת המתנגדים, לעומת 17% בלבד מתומכי האופוזיציה שחושבים כך. 68% מקרב תומכי האופוזיציה מאמינים כי מדובר במתווה מאוזן, לעומת 6% בקרב תומכי הקואליציה.

על פי סקר כאן חדשות, 36% ציינו כי הם תומכים במתווה הפשרה של הנשיא, לעומת 24% בלבד שמתנגדים לו. 40% השיבו "לא יודע". עוד עולה מהסקר כי כרבע ממצביעי הליכוד (23%) תומכים במתווה הנשיא, 17% ממצביעי כלל הקואליציה הנוכחית אמרו כי הם תומכים במתווה הפשרה. 

על השאלה כמה המתווה הגון לצדדים השיבו 9% כי המתווה שהציג הנשיא נוטה לצד תומכי הרפורמה, 28% ציינו כי הוא מאוזן, 30% ציינו כי הוא נוטה לצד מתנגדי הרפורמה. כשליש מהמשיבים ציינו "לא יודע".

בתוך כך, משתתפי הסקר נשאלו גם מהו האיום המשמעותי ביותר על ישראל בימים אלו? רוב המשיבים ענו כי המחלוקת הפנימית והחשש מקרע בעם הוא האיום המשמעותי ביותר. רק 26% ציינו את האיום הביטחוני, 14% ענו "לא יודע".

על פי סקר חדשות 13, 32% מהנשאלים השיבו כי מתווה הנשיא הוא הגון. 33% מהנשאלים אמרו כי המתווה מוטה לטובת האופוזיציה, ואילו 7% השיבו כי הוא מוטה לטובת הקואליציה. 28% השיבו כי הם לא יודעים.

לשאלת התמיכה במתווה השיבו 39% שהם תומכים, בעוד 29% השיבו כי הם מתנגדים ו-32% השיבו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 27% השיבו כי הם תומכים במתווה, לעומת 47% שמתנגדים ו-27% שהשיבו כי הם לא יודעים.

בנוסף נשאלו המשתתפים האם תרחיש של מלחמת אזרחים בישראל היא אופציה, 58% השיבו בחיוב. 31% השיבו כי הם לא חושבים שזהו תרחיש אפשרי, ו-11% השיבו כי הם לא יודעים.

 

סקר יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית מתווה העם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד