כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נחנך מרכז יהודי מפואר בטייוואן

בהובלת הרב הראשי לטייוואן הרב שלמה טביב נחנך לראשונה בהיסטוריה מרכז יהודי מרהיב ומפואר בטייוואן, את המעמד כיבדו בנכוחתם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו וראש מרכז השליחות של חב"ד הרב משה קוטלרסקי

נחנך מרכז יהודי מפואר בטייוואן
חנוכת בית חב"ד בטייוואן צילום: בית חב"ד טייוואן

לאחר כ-13 שנים של פעילות בקרב הקהילה היהודית בטייוואן, חנך שליח חב"ד ורב המדינה הרב שלמה טביב מרכז יהודי ענק בעלות של מיליוני דולרים, המרכז הענק יעניק שירות יהודי לקרוב לאלפיים יהודים המתגוררים במדינה, וכן לתיירים רבים העוברים במדינה מכל רחבי העולם.

במרכז היהודי יש מקווה טהרה מפואר וראשון בהיסטוריה של טיוואן, בית כנסת - בו הושקע עמל רב, מוסדות חינוך מתפתחים, מוסדות של תורה וחסד, בית מדרש, אולמות, משרדים, מסעדה יהודית, ואגפים נוספים, המוקדשים כולם להתפתחות החיים היהודיים במדינה בהובלת שליח חב"ד המסור הרב טביב ורעייתו.

לרגל המעמד הגדול והמיוחד הגיעו לחגיגה שלוחי חב"ד מכל רחבי אסיה, לצד אורחים נוספים חשובים מרחבי העולם. את המעמד כיבדו בנכוחתם הרב הראשי לתאילנד והשליח הרב יוסף חיים קאנטור, הרב והשליח הראשי בהונג קונג הרב אבצן, הרב הראשי ליפן והשליח הרב סודקביץ, וכן רבני המדינות שלוחי חב"ד מקמבודיה, וויטנאם, סינגפור, הודו, סין ועוד.

הרב מענדי קוטלרסקי מנהל אגף הפעילות העולמי של חב"ד ניצל את ההזדמנות המיוחדת לסיור בבניין בית חב"ד החדש, שבנייתו הסתיימה לאחרונה. הסיור כלל את המקווה החדש והיפה כחלק מהפרוייקט העולמי של הרב קוטלרסקי בשנה שעברה לעודד בניית מקוואות, שאחת מהן הייתה בניית 120 מקוואות חדשים במרכזים יהודיים ברחבי העולם.

הרב שלמה טביב נאם בהתרגשות רבה באירוע חנוכת הבית ושיתף את הקהל בתחושות המיוחדות מיום הגעתו למדינה ועד לרגעים המרגשים, בסיום הפתיע הרב טביב את התורם המיוחד של המרכז ידידו הנדיב ג'פרי שוורץ במתנה מיוחדת.

הנדיב ותורם המבנה ג'פרי שוורץ נשא נאום מרגש וסיפר על הרגעים המיוחדים שעבר יחד עם הרב הראשי השליח הרב טביב עד ליום חנוכת הבית, על הקשר המיוחד ועל הבלתי פוסק עם משפחת הרב, ועל האחדות המיוחדת בקהילה היהודית בטיוואן.

בהמשך הערב נערכה לשלוחים סדנא מיוחדת יחד עם הרב משה קוטלרסקי, במהלך הסדנא שיתפו השלוחים את שלבי ההתפתחות החדשים בקהילות היהודיות במזרח לאחר מגיפת הקורונה, ודנו על רעיונות לפיתוח הקהילות ועל ההכנות ללילות הסדר הציבוריים הקרבים ובאים.

טייוואן חב"ד הרב הראשי לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד