ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ההסתה נמשכת

בתוך השבעה: כתובת נאצה רוססה סמוך לביתו של השר יריב לוין

בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר בתחילת השבוע, כתובת נאצה חמורה רוססה ליד ביתו של שר המשפטים יריב לוין |הכתובות גונו בידי כלל חברי הכנסת, גם מהאופוזיציה | ח"כ בני גנץ: "כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות" | נתניהו: "מצפה מהמשטרה לפעול מיד בכל העוצמה" 

בתוך השבעה: כתובת נאצה רוססה סמוך לביתו של השר יריב לוין
כתובת הנאצה על יד ביתו של השר לוין צילום: חופשי

ההסתה נמשכת: בזמן שהוא יושב שבעה על אביו, כתובת נאצה חמורה רוססה על יד ביתו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין. "יריב לוין - אויב העם", כך נכתב.

בעקבות ריסוס הכתובת, המשטרה פתחה בחקירה בחשד להשחתת פני מקרקעין. שוטרי תחנת מודיעין אספו ממצאים בזירה וערכו סריקות.

ביתו של השר הפך לאחד ממוקדי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. מארגני המחאה אף כינו את השר בהזמנה שהפיצו למוחים - "אדריכל הדיקטטורה". ההפגנות הללו נעצרו בשבוע האחרון, בעקבות מותו של אביו, פרופ' אריה לוין, חתן פרס ישראל, שהלך לעולמו בתחילת השבוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אני מגנה בתוקף את ריסוס כתובת הנאצה נגד השר יריב לוין בזמן שהוא יושב שבעה, את ההתקפה האלימה נגד השר ניר ברקת בעת שהיה באירוע פוליטי ואת הקריאות לרצח נגד יו״ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. אני מצפה מהמשטרה ומהפרקליטות לפעול מייד ובכל העוצמה נגד גילויי ההסתה והאלימות הללו".

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ גינה את ריסוס הכתובת וביקר את מערכת אכיפת החוק: "‏כמה רוע ושנאה יש באנשים האלה, כל עוד מערכת אכיפת החוק תתייחס באדישות לאירועים החמורים שמגיעים מהאנרכיסטים, הם יבינו שזה לגיטימי והאלימות רק תגבר", אמר.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בטוויטר: "ציור הכתובות על ביתו של יריב לוין בעת השבעה על מות אביו אינו ראוי ואינו מתאים לרוח המחאה הפטריוטית".

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ גינה אף הוא את ריסוס הכתובת ואמר: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".

ח״כ חילי טרופר גינה ואמר: ״כמה כיעור ושנאה יש במי שבוחר לרסס גרפיטי בגנות שר המשפטים ולכנותו אויב העם. כל זאת בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר. את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח. אני מגנה בכל פה״.

ח"כ זאב אלקין הגיב לריסוס הכתבות ותקף: "משוגעים תעצרו! אחים אנחנו, עם אחד! ‏יריב, שלא תדע עוד צער".

יריב לוין הסתה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד