י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האו"ם מאשים

רוסיה ביצעה פשעים נגד האנושות כולל רצח וגירוש ילדים

ועדת חקירה שהוקמה על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם, פרסמה אתמול את ממצאי התחקיר עליו עמלו חבריה ואנשי הצוותים שלהם, במשך חודשים ארוכים. על פי הדו"ח, ניתן לקבוע בוודאות שרוסיה מבצעת בשיטתיות פשעי מלחמה, מה שעונה להגדרה של 'פשעים נגד האנושות'

רוסיה ביצעה פשעים נגד האנושות כולל רצח וגירוש ילדים
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

האו"ם מאשים כי רוסיה ביצעה פשעים נגד האנושות, כולל מעשי רצח וגירוש ילדים. וועדה מיוחדת שעבדה בחודשים האחרונים כדי לבדוק את התלונות נגד רצח אזרחים מצד רוסיה, קובעת שצבא רוסיה לא נקט באמצעים להפחתת הרג של אזרחים בלתי מעורבים, ובמקביל רצח בשיטתיות אנשים מחוץ לאזורי לחימה, כך שמדובר בוודאות ברצח לשם רצח, ולא באובדן חיים במהלך לחימה.

החוקרים מצביעים גם על גירושם של אלפי ילדים אוקראינים מאדמת מולדת, אל תוך שטחי רוסיה, שם לפי הדיווחים אומצו הילדים על ידי משפחות רוסיות ומקבלים חינוך להזדהות עם הלאום הרוסי ועם צבא רוסיה שרצח את הוריהם והחריב את בתיהם – נתונים שהוועדה לא יכולה לקבוע משום שחבריה לא ביקרו ברוסיה.

לפי הדו"ח, רוסיה ביצעה התעללות שיטתית באוכלוסיות אזרחיות בשטחים שנכבשו על ידה, וכן הפרה זכויות אדם של אסירים בצורה מזעזעת, כולל עינויים קשים שעונו אסירים במהלך 'חקירות', כמו שימוש במכות חשמל בתנוחות מכאיבות במיוחד במטרה לשבור את רוחם ובתקוה שיספקו מידע בעל ערך כלשהו לכיבוש הרוסי.

למרות הממצאים החמורים, החוקרים מבהירים שלפחות בשלב זה הם לא מצאו עדויות התומכות בטענת אוקראינה לכך שרוסיה מבצעת רצח עם ומעוניינת לחסל את הלאום האוקראיני.

חטיפת ילדים מלחמת אוקראינה רוסיה או"ם פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד