ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בגין פשעי מלחמה

בית הדין הפלילי בהאג הוציא צו מעצר נגד נשיא רוסיה פוטין

בית הדין הפלילי בהאג הוציא צו מעצר נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צו המעצר נובע בשל פשעי מלחמה שהנשיא הרוסי אחראי עליהם באוקראינה. צו מעצר הוצא גם נגד פוליטיקאית מרוסיה המכהנת כנציבה לזכויות ילדים ברוסיה לאחר שלקחה חלק בחטיפת ילדים אוקראינים

בית הדין הפלילי בהאג הוציא צו מעצר נגד נשיא רוסיה פוטין
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, הוציאו צווי מעצר נגד ולדימיר פוטין ונגד מריה אלכסייבנה לבובה-בלובה.

הצו הוצא נגד פוטין, נשיא הפדרציה הרוסית, ואחראי לפשעי המלחמה הכוללים גירוש בלתי חוקי של ילדים, ושל העברה בלתי חוקית של ילדים, מאזורים כבושים מאוקראינה לרוסיה. הפשעים בוצעו בשטח הכבוש האוקראיני מה-24 בפברואר 2022. בהודעה של בית הדין נאמר: "יש יסוד סביר להניח שמר פוטין נושא באחריות פלילית אינדיבידואלית לפשעים הנ"ל, על ביצוע המעשים ישירות, במשותף עם אחרים ו/או באמצעות אחרים בשל כישלונו להפעיל שליטה נאותה על הכפופים לו, הן אזרחיים והן צבאיים שביצעו את המעשים".

צו הוצא גם נגד מריה אלכסייבנה לבובה-בלובה, נציבת זכויות ילדים בלשכת נשיא הפדרציה הרוסית, היא אחראית לפשע המלחמה של גירוש בלתי חוקי של ילדים ושל העברה בלתי חוקית של ילדים מאזורים כבושים באוקראינה לתוככי הפדרציה הרוסית. בית הדין פרסם, כי: "הפשעים בוצעו בשטח הכבוש האוקראיני מה-24 בפברואר 2022. יש יסוד סביר להניח שגב' לבובה-בלובה נושאת באחריות פלילית אינדיבידואלית לפשעים האמורים לעיל, על כך שביצעה את המעשים ישירות, במשותף עם אחרים ו/או באמצעות אחרים".

צווי המעצר הנ"ל הוצאו בהתאם לבקשות שהגישה התביעה ב-22 בפברואר 2023. גב' לבובה-בלובה מואשמת בכך שאיפשרה ל-2,000 ילדים יתומים להילקח בכוח מאזורי לוהנסק ודונייצק של אוקראינה וקבעה מדיניות חדשה כדי להקל על אימוץ הכפייה שלהם ברוסיה. דוברת משרד החוץ הרוסי הגיבה: "הצו של בית הדין הבין-לאומי חסר משמעות". אנדריי ירמאק, ראש לשכתו של זלנסקי הגיב: "זוהי רק ההתחלה".

על פי דו"ח שאושר על ידי ארה"ב, רוסיה מחזיקה לפחות 6,000 ילדים אוקראינים באתרים בחצי האי קרים וברוסיה, שנראה כי מטרתם העיקרית היא חינוך פוליטי מחדש. חוקרי אוניברסיטת ייל זיהו לפחות 43 מחנות ומתקנים שבהם הוחזקו ילדים אוקראינים שהיו חלק מ"רשת שיטתית בקנה מידה גדול" המופעלת על ידי מוסקבה מאז פלישת פברואר 2022 לאוקראינה.

העברת אלפי ילדים מאוקראינה על ידי רוסיה היא "ככל הנראה הגירוש הכפוי הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית", כך אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה בשבוע שעבר. "הפשע המצמרר ביותר הוא שרוסיה גונבת ילדים אוקראינים", אמר קולבה במועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה, בו נחקרים פשעי המלחמה של רוסיה באוקראינה. "זהו פשע ג'נוסייד", הוסיף.

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה בית הדין הבינלאומי בהאג צו מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד