י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר שחלה במחלה

אבל כבד בחצר ערלוי: רב הקהילה בצפת ובנו של האדמו"ר זצ"ל

אבל כבד בחצר חסידות ערלוי: הגאון הצדיק רבי שמעון סופר זצ"ל רב קהילת 'תורת משה' בצפת ובנו של האדמו"ר בעל ה'אמרי סופר' מערלוי זצ"ל ואחיו של הרבי מערלוי שליט"א, הלך לעולמו בשבת קודש בגיל 71 לאחר שחלה במחלה הנוראה. 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו

אבל כבד בחצר ערלוי: רב הקהילה בצפת ובנו של האדמו"ר זצ"ל
הרה"צ אב"ד ערלוי צפת זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: אבל כבד בחצר הקודש ערלוי עם היוודע דבר הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי שמעון סופר זצ"ל, רב קהילת 'תורת משה' בצפת, שחלה ל"ע במחלה הקשה והנוראה והוא בן 71 בפטירתו. 

בשנים האחרונות חלה ל"ע אך המשיך בעבודת הקודש ולמרות ייסוריו הרבים והנוראיים המשיך להגות בתורה. בשבת האחרונה הידרדר מצבו ולקראת צאת השבת השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים.  

הגה"צ רבי שמעון סופר זצ"ל נולד בירושלים בח' תשרי תשי"ב לאביו האדמו"ר רבי יוחנן סופר זצ"ל בעל ה'אמרי סופר' מערלוי, דור שישי ל'חתם סופר' זיע"א, סבו רבי משה סופר הי"ד נספה בשואה יחד עם ארבע בנותיו. רבי משה הי"ד היה בנו של רבי שמעון סופר, שהיה רבה של העיר ערלוי ובנו של ה'כתב סופר' גאב"ד פרשבורג, שמילא את מקום אביו ה'חתם סופר'. אמו, הרבנית מרים ע"ה, בתו של הגאון רבי יעקב פאל נכד אחות ה'חתם סופר'.

בבית הוריו הגדולים גדל הגה"צ רבי שמעון והתחנך כמסורת אבות והיה ידוע בשקידתו העצומה ובגדול למדנותו. למד בישיבת 'אהל שמעון' ערלוי אצל אביו, שם עמד לצידו כל השנים. בהגיעו לפרקו נישא לרעיתו, בתו של הגאון רבי אברהם יוסף צינער זצ"ל. 

עם אביו האדמו"ר מערלוי זצ"ל

עמד לימין אביו במסירות נפש עצומה של ממש בהקמת והתפתחות מוסדות ערלוי, כאשר במשך שנים לא זזה ידו מידו של אביו. כמו כן כיהן במשך שנים כרב שכונת 'בקעה' שם הרביץ תורה והלכה, רבי שמעון נודע ככתובת לרבים לעצה והכוונה, ודרכו הייתה לקרב אף את הפשוטים ביותר, רבי שמעון נודע כמי שסלד מגינוני כבוד, כל ימיו ברח מן הכבוד ולמרות ייחוסו וגדלותו התנהג בפשטות וידידות עם כל מי שבא במחיצתו.

בתקופה האחרונה לחייו עם אחיו הרבי שליט"א מערלוי. צילום: איציק ו.

ברבות השנים מינה אותו אביו הרבי ה'אמרי סופר' זצ"ל לשמש כרב בית המדרש וקהילת 'תורת משה' בצפת שם הנהיג את בית המדרש ובני הקהילה לאחר הסתלקותו של אביו. אביו הרבי זצ"ל עודדו ותמך בו להקים את הקהילה המיוחדת על שמו של החתם סופר זצ"ל.  

ביתו בצפת והן בשכונות 'קטמון' ו'בקעה' בירושלים היה פתוח לרווחה ורבים היו מתארחים על שולחנו. 

הרב זצ"ל הותיר אחריו משפחה מפוארת. דור ישרים מבורך של בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים הממשיכים בדרכו, ובהם בנו ומ"מ הרה"צ רבי משה סופר, הנודע כתלמיד חכם מופלג ובקי עצום ואביו רבי שמעון זצוק"ל היה מפליג בשבחו. בנו, הרב גבריאל יעקב סופר, בין חתניו: חתנו הגדול הרה"צ רבי יוסף סופר, אב"ד קהילות טמשוואר ורב קהילת החסידים מעלות דפנה ירושלים. חתנו הרה"צ חיים מרדכי רוזנבוים בן האדמו"ר מלינסק ואב"ד לענייני עירובין ועוד חתנים גדולי תורה.

אחיו: האדמו"ר מערלוי, הרה"צ רבי יעקב, רב קהילת "כתב סופר" בביתר עילית, הגאון רבי אברהם שמואל בנימין, ראש ישיבת 'אהל שמעון - ערלוי', הרה"צ רבי עקיבא, רב קהילת ערלוי בבני ברק, הרה"צ רבי זלמן, רב קהילת ערלוי בבורו פארק, והרה"צ רבי אהרן, רב קהילת ערלוי באלעד.

מסע הלוויה הלילה (מוצאי שבת קודש פרשת ויקהל פקודי) בשעה 22:45 מבית המדרש הגדול של חסידות ערלוי בשכונת קטמון בירושלים להר המנוחות שם ייטמן בחלקת ערלוי בהר תמיר. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בברית לנכדו בבית מדרשו בצפת. צילום: דוד כהן

ערלוי חסידות ערלוי צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד