י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שלא תהיה מלחמת אחים"

הראשון לציון הגר"י יוסף על הרפורמה: "כדאי שתהיה הידברות"

בפתח שיעורו השבועי התייחס הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לסערת הרפורמה המשפטית ואמר: "צריכים באמת שיהיה שלום בעם, כל המחלוקת הזו והמלחמת אחים שעושים - זה דבר שמטריד". על ענייני דת ומדינה אמר: "לעשות מפגשים איתם ולהסביר להם, לפחות בענייני דת אל תתערבו"

הראשון לציון הגר"י יוסף על הרפורמה: "כדאי שתהיה הידברות"
הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף צילום: ללא

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התייחס הערב (מוצ"ש) לסערה סביב הרפורמה המשפטית וקרא לנסות ולהגיע להידברות. על ענייני דת ומדינה אמר שצריך להסביר להם שלא יתערבו. 

בפתח שיעורו בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים אמר הראשל"צ הגר"י יוסף: "אני אומר חבל, למה? אנחנו בית הדין הגדול, הם בית המשפט העליון, למה הם צריכים להיות מעלינו, למה לא הפוך שאנחנו נהיה מעליהם".

הראשל"צ הוסיף: "עכשיו כל הרפורמה המשפטית שאנחנו עושים - צריכים באמת שיהיה שלום בעם, כל המחלוקת הזו והמלחמת אחים שעושים - זה דבר שמטריד, זה כואב מאוד. אני לא מתערב בדברים האלו, אבל לפחות צריך לשכנע אותם, לעשות מפגשים איתם ולהסביר להם, לפחות בענייני דת אל תתערבו. מה אתם מתערבים בענייני דת של בית הדין הרבני? אתם לא מעל בית הדין הגדול".

הגר"י יוסף הבהיר: "בעניינים של דת - צריך להסביר להם. חמץ בבתי חולים, אני בזמנו הסברתי להם, אמרתי להם, אחר כך אנשים יפחדו להתאשפז בבתי החולים, למה? כי יש חמץ בבית חולים'. לדבר איתם, לנסות".

לדבריו, "שאר הדברים אני לא מתערב, על הרפורמה, אני לא מבין בזה. אנחנו לא צריכים להתערב".

לסיום הדגיש הרב: "כדאי שבאמת תהיה הידברות בניהם, שלא יהיה חס ושלום מלחמת אחים, אנחנו כולנו עם ישראל, ואהבת לרעך כמוך, כולנו אחים אנחנו".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד