כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פתוחים ל"הצעות רציניות"

הפלישה לאוקראינה: ברוסיה מחפשים סולם לרדת מהעץ

רוסיה תשקול "הצעות רציניות באמת" של מדינות מערביות ואוקראינה לגבי סיום אפשרי של המלחמה, כך על פי דוברת משרד החוץ הרוסי. הרוסים מחפשים נואשות כבר זמן רב סולם לרדת מהעץ, אך באופן שלא ייראה שהם נכנעו

הפלישה לאוקראינה: ברוסיה מחפשים סולם לרדת מהעץ
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

דוברת משרד החוץ של רוסיה אמרה כי "רוסיה פתוחה להצעות רציניות לדיפלומטיה מהמערב ואוקראינה". היא הצהירה כי רוסיה תשקול "הצעות רציניות באמת של מדינות מערביות ואוקראינה לגבי סיום אפשרי של המלחמה", כך על פי דוברת משרד החוץ הרוסי.

"הצהרנו שוב ושוב שאנחנו פתוחים להצעות רציניות באמת מהמערב ואוקראינה לפתרון מדיני ודיפלומטי למשבר, אבל שפת האולטימטומים אינה מקובלת עלינו", כתבה מריה זכרובה בפוסט בטלגרם.

זכרובה גינתה פקידים אוקראינים, כולל את שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, על כך שלא היו מוכנים לשבת ליד שולחן המשא ומתן. דבריה של זכרובה באו בעקבות ציוץ של שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה ביום חמישי האחרון, בו אמר שהוא דן בנוסחת השלום של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם גורמים רשמיים בסין.

זכרובה כינה את תוכנית השלום של זלנסקי "לא יותר ממערכת של אולטימטומים ודרישות מרוסיה המנותקות מהמציאות" וטענה שמטרת הצעתו היא "להשיג את הכניעה של רוסיה בעזרת המערב". הרוסים מחפשים נואשות כבר זמן רב סולם לרדת מהעץ, אך באופן שלא ייראה שהם נכנעו.

לדברי זכרובה, חלק בלתי נפרד מתוכנית שלום צריך לכלול את ביטול הסנקציות והכרה בינלאומית בסיפוח של רוסיה בשטחים אוקראיניים.

בעוד שבכירים אוקראינים אמרו שהם ימשיכו לבחון את האפשרות למשא ומתן לשלום, זלנסקי לא בחן את האפשרות לוותר על אדמה אוקראינית כלשהי, וגם לא לוותר על המאמצים להצטרף לנאט"ו ולאיחוד האירופי. זלנסקי אמר לעיתונאים בפברואר שהוא לא ינהל משא ומתן עם פוטין, ואמר: "זה לא אותו אדם. אין עם מי לדבר שם".

משרד החוץ של אוקראינה ציין ביום שבת את יום השנה לסיפוח קרים על ידי רוסיה, ואמר כי חצי האי "סובל" תחת הקרמלין כבר תשע שנים וקרא לרוסיה לעזוב את כל השטחים האוקראינים הכבושים. בשנת 2014, רוסיה פלשה לחצי האי הים והשלימה את סיפוחו תוך ימים, וערכה משאל עם שנטען על ידי אוקראינה ורוב העולם כבלתי לגיטימי.

"כבר תשע שנים ברציפות חצי האי קרים סובל תחת המשטר הפשע של הקרמלין, שהפך אותו למאחז צבאי, אזור של חוסר חופש והטרדה, תוקפנות וטרור נגד כל דבר וכל מי שמצא את האומץ להתנגד ולהגן על זכויותיהם וערכיהם הדמוקרטיים", כך לפי ההצהרה האוקראינית.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה סין ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד