כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מאשימים את ישראל

סטודנטים פלסטינים עזבו את האוניברסיטאות בגלל צה"ל

הפלסטינים טוענים כי המבצעים של צה"ל גרמו לסטודנטים לעזוב את האוניברסיטאות. לטענתם אחת הסיבות מאחורי ההתנכלות הישראלית לסטודנטים היא 8 מיליון הדולר שמקבלות האוניברסיטאות הפלסטיניות מדי שנה מהסטודנטים הללו

סטודנטים פלסטינים עזבו את האוניברסיטאות בגלל צה"ל
פלסטינים בג'נין צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

כ-10,000 סטודנטים פלסטינים החיים בישראל ולומדים באוניברסיטאות פלסטיניות בגדה המערבית התמודדו לאחרונה עם אתגרים עקב הסלמה של מבצעים של צה"ל בערים פלסטיניות.

לפחות 250 מהם עזבו את האוניברסיטאות וחזרו למקומות מגוריהם בתוך ישראל, כך אישרו מקורות לעיתון הסעודי Arab News.

לימודיהם הושפעו במידה רבה ממבצעים של צה"ל, הגדלת המחסומים הצבאיים הישראליים בכניסות לערים פלסטיניות, וכתוצאה מכך האוניברסיטאות השביתו את הלימודים. כ-5,000 סטודנטים לומדים באוניברסיטה הערבית-אמריקאית בג'נין, 3,000 באוניברסיטת אנ-נג'אח, 1,100 באוניברסיטת ירושלים באבו דיס ועוד 1,000 באוניברסיטת חברון.

מקורות אמרו ל-Arab News כי אחת הסיבות מאחורי ההתנכלות הישראלית לסטודנטים היא 8 מיליון הדולר שמקבלות האוניברסיטאות הפלסטיניות מדי שנה מהסטודנטים הללו. אם הם יעזבו את האוניברסיטאות הפלסטיניות, המוסדות הללו יפסידו את הסכום והאוניברסיטאות הישראליות ירוויחו.

מספר הסטודנטים הפלסטינים מתוך ישראל הלומדים באוניברסיטאות הפלסטיניות בגדה המערבית מהווה מקור הכנסה טוב לאוניברסיטאות אלו. זה עוזר להחיות את הכלכלה הפלסטינית, מאחר וסטודנטים אלה שוכרים מקומות לגור ליד האוניברסיטאות הללו.

סטודנטים החליטו לפרוש מהלימודים באוניברסיטאות הללו גם בגלל החקירות של ישראל, בנוסף להידרדרות תנאי הביטחון באותן ערים. כמו כן, לטענת העיתון הסעודי, ישראל עוקבת אחר תלמידים פלסטינים.

אמיר אסי, מרצה פלסטיני באוניברסיטה המתגורר בישראל, אמר ל-Arab News כי "התנהגות ישראלית בהקשר זה היא בושה לכוחות הכיבוש, שכן הרשויות הישראליות אינן מוכנות להסיר את המכשולים העומדים בפני הסטודנטים הפלסטינים".

יוסף ג'בארין, מרצה באחת האוניברסיטאות, אמר: "ישראל מסרבת להקים בישראל אוניברסיטה ערבית לפלסטינים המלמדת בערבית, ובמקביל היא לא רוצה שילמדו באוניברסיטאות פלסטיניות באמתלות ביטחוניות קלושות".

פלסטינים ג'נין טרור אוניברסיטאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד