כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סייע למפגינים

עורך העיתון היהודי לשעבר הואשם באירועי הקפיטול

אליוט רזניק עורך עיתון יהודי - אורתודוקסי נאשם בשני אישומים של הפרת סדר אזרחית והפרעה לשוטרים. לאחר שהדלתות הללו נפרצו, רזניק נשאר ליד הכניסה ועזר למשוך מתפרעים אחרים לתוך הבניין

עורך העיתון היהודי לשעבר הואשם באירועי הקפיטול
המהומות בקפיטול צילום: צילום מסך

העורך לשעבר של עיתון יהודי אורתודוקסי בניו יורק - שזוהה לפני שנתיים כחבר בהמון שהסתער ב-6 בינואר 2020 על הקפיטול, הואשם בסוף השבוע בשתי עבירות פליליות בגין מעשיו בקפיטול ב-6 בינואר.

אליוט רזניק, שעורר סערה לפני ה-6 בינואר עם מאמרים שפרסם, בהם תייג את הדתות האפריקאיות כ"פרימיטיביות" וכתב שפעילי עליונות לבנה לא קיימים. הוא גם תפס בזרועו של מפקד במשטרת הקפיטול בזמן שניסה להגן על הדלתות המובילות פנימה, על פי התביעה לאחר שהדלתות הללו נפרצו, רזניק נשאר ליד הכניסה ועזר למשוך מתפרעים אחרים לתוך הבניין באחד הרגעים המוקדמים של הפריצה.

רזניק עומד בפני אישומים של הפרת סדר אזרחית והפרעה לשוטרים, כמו גם עבירות בגין כניסה והישארות בבניין בצורה לא חוקית, כמו גם הפרת סדר או הפרעה בבניין הקפיטול.

הסוכן המיוחד של ה-FBI שחקר את רזניק ציין שהדיווח באתר 'פוליטיקו' ב-8 באפריל 2021 מילא תפקיד בזיהוי של ה-FBI של רזניק. מערכת העיתון 'ג'ואיש פרס' הגנה אז על נוכחותו של רזניק בקפיטול, בטענה שהוא היה שם לסקר את אירועי היום.

"המערכת לא מבינה מדוע דעותיו האישיות של אליוט על הנשיא לשעבר טראמפ צריכות לעשות אותו שונה מעשרות העיתונאים האחרים המסקרים את האירועים, כולל רבים בתוך בניין הקפיטול במהלך המהומות, וגם לא מדוע נוכחותו מצדיקה כתבה ב'פוליטיקו' בזמן שאת נוכחותם של כתבים אחרים בתוך הבניין 'פוליטיקו' לא מציינת", נכתב בתגובת העיתון.

אבל סרטונים ותמונות מאותו יום הציגו את רזניק כמשתתף פעיל בתסיסה, דוחף את עצמו אל דלתות הקפיטול, מסייע למתפרעים ופורץ דרך דלתות למרות נסיון המשטרה למנוע זאת. התובעים הציגו תמונות המצביעות על כך שרזניק סייע לכניסת מתפרעים אחרים לבניין.

בנוסף, רזניק מעולם לא הדפיס מאמרים מה-6 בינואר, למרות נוכחותו הפעילה ברשתות החברתיות ובעיתון. באותה הצהרה, דירקטוריון העיתון תיאר זאת כהחלטה מוסדית: "העיתון החליט לא להדפיס שום מאמר מאת אליוט או אף אחד אחר במהדורה המודפסת שלנו בגלל האווירה הסוערת סביב אירועי היום, במיוחד בתוך קהילת האורתודוכסים בניו יורק".

רזניק, שהה בתוך בניין הקפיטול במשך כ-50 דקות, על סמך צילומי טלוויזיה במעגל סגור וסרטוני וידאו אחרים שצולמו על ידי כלי תקשורת אחרים.

כזכור חמישה חודשים לאחר שהצטרף להמון אלים בהסתערות על בניין הקפיטול בארה"ב בניסיון כושל לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, העורך של אחד העיתונים היהודיים הגדולים בארצות הברית הודח מתפקידו.

רזניק, שהפך לעורך הראשי של העיתון ב-2018, כתב לאחר מכן מאמר דעה שהגן על המהומות, וטען ללא הוכחות כי "ההסתערות על הקפיטול באה בתגובה לבחירות גנובות".

מהומות הקפיטול עיתון כתב אישום ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד